کد خبر: 281458
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
بازدید 497
برگزاری دومین نشست انجمن هنرهای نمایشی در گیلان

دومین نشست انجمن هنرهای نمایشی اعضای نوجوان دختر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در قالب اردویی یک روزه در بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نشست انجمن هنرهای نمایشی اعضای کانون گیلان این بار به میزبانی روستای حلمیه جان  شهرستان رودبار صورت گرفت و در جریان برگزاری آن مدیرکل، کارشناسان، مربیان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری به ارایه‌ی راه‌کارهایی مناسب برای توسعه‌ی همه‌جانبه فعالیت‌های نمایشی در سطح استان پرداختند.

برپایه این گزارش، مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست با مهم توصیف‌کردن ابزار هنر اظهارداشت: اعضای این مجموعه‌، سفیران کانون پرورش فکری درجامعه‌ محسوب‌می شوند و فراهم‌سازی فرصت‌های مناسب برای ارتقای توان‌مندی‌های آنان می‌تواند به تحقق اهداف کانون کمک‌کند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین ترسیم اهداف و برطرف‌سازی نیازهای سخت‌افزاری و نرم افزاری کانون در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌ی فعالیت‌های هنری را مهم قلمدادکرد و برپایی چنین نشست‌هایی را در شناخت نیازها و فراهم‌سازی زمینه‌ی ارتقای سطح هنرهای نمایشی مهم و ارزش‌مند دانست.

فربیا موسوی، کارشناس هنری کانون گیلان نیز در این نشست به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی هنری پرداخت و حضور کاروان نمایشی «یک نمایش یک لبخند» را در شهرهای استان گیلان ازجمله دست‌آوردها برشمرد.

ارایه‌ی پیشنهادها و بیان خواسته‌ها از سوی مربیان و اعضای برگزیده کارگاه‌های هنری، ازدیگر بخش‌های این نشست بود و در جریان آن افزایش منابع مالی، تنوع‌بخشی به متن‌های نمایشی و هم چنین فراهم‌سازی فضایی برای بایگانی عروسک‌ها و دکورهای نمایشی به عنوان خواسته‌های مربیان و اعضا مطرح‌شد.

بر اساس  این گزارش، درادامه ‌این نشست که هم‌زمان با برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی  قصه‌گویی کانون برگزارشد، اعضای علاقه‌مند به هنرنمایی پرداختند.

قصه‌گویی محمد رسول حقدوست، همکار پیش‌کسوت کانون، هنرمند و مجری صدا و سیمای مرکز گیلان و رابط هنری جشنواره قصه‌گویی از دیگر برنامه‌ها بود که درحاشیه‌ی نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی صورت‌گرفت.

گفتنی است، نشست انجمن هنرهای نمایشی  با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنری اعضا، برنامه‌ریزی برای تولید اثر در حوزه مخاطب نوجوان و ایجاد روحیه‌ی هم‌گرایی و نقدپذیری اعضا و هم‌چنین، هدف‌مندسازی فعالیت‌های هنری برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =