کودکان کانون نسیم شهر با محیط‌بان نمونه آشنا شدند

اعضای مرکز نسیم شهر کانون استان تهران، در ویژه‌برنامه «دوستداران طبیعت» که با حضور کارشناسان سازمان محیط‌زیست برگزار شد، با ویژگی‌های شغل پرمخاطره محیط‌بانی آشنا شده و طرح‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با داشتن زمینی پاک با میهمانان مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اعضا و مربیان مرکز نسیم شهر در روزهای پایانی تابستان ۱۳۹۷ میزبان «حسین شهبازی» محیط‌بان نمونه شهرستان نسیم شهر بودند.

بنابراین گزارش در این برنامه که با حضور ۷۰نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد، «امیرعلی قاسمی» با تلاوت آیات قرآن کریم آغازگر گردهمایی سبز دوستداران طبیعت بود و  «نرگس زمانی» مجری برنامه ضمن خوانش اشعاری با موضوع زمین پاک به میهمانان خوش‌آمد گفت.

در این ویژه‌برنامه که معاون اداره محیط‌زیست و کارشناس آموزش اداره محیط‌زیست این شهرستان نیز حضور داشتند، شهبازی محیط‌بان نمونه این شهرستان، خاطراتی از دوران خدمت خود از مقابله با شکار و صید غیرمجاز و انجام اقداماتی در زمینه دستگیری متخلفین و شکارچیان نقل کرد و درباره لزوم حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی برای اعضا سخن گفت.

همچنین فاضلی معاون اداره محیط‌زیست نسیم شهر، وظایف محیط‌بانان را در قالب اسلاید و پاورپوینت تشریح کرد و با برشمردن مواردی همچون گشت و کنترل شبانه‌روزی برای نگهبانی از تنوع زیستی جانوری و گیاهی از صید غیرقانونی شکارچیان، احداث و مرمت آبشخور، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در حریم رودخانه‌ها و سیلاب، سرشماری حیوانات، تغذیه وحوش در فصول سرد سال، همکاری در اجرای ویژه‌برنامه‌های زیست‌محیطی و... کودکان و نوجوانان را با فعالیت‌های این مأموران خدوم آشنا کرد.

گفتنی است که اعضای شرکت‌کننده در این برنامه طرح‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با داشتن زمینی پاک با میهمانان  مطرح کردند و کارشناسان حاضر در برنامه به بررسی طرح‌های خلاق اعضا پرداختند.

در پایان به تعدادی از اعضای کودک که در مسابقه‌ گروهی نقاشی «زمین پاک» شرکت کرده بودند، جوایزی اهدا شد.

مرکز نسیم شهر واقع در شهرستان نسیم شهر، خیابان شهید ستاری، جنب مصلی، با ارایه فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، در تمام طول سال پذیرای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =