«سلام به فصل تازه » عنوان ویژه‌برنامه‌های مراکز کانون تهران

مراکز شماره 12, 42, نسیم شهر, اسلام شهر یک و پردیس کانون استان تهران، با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت پایان فعالیت‌های تابستانه، با تابستان خداحافظی کرده و به فصل تازۀ فعالیت‌های کانون سلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان، پس از گذراندن تابستانی گرم و پرشور در کانون، فعالیت‌های تابستانه خود را به اتمام رسانده و آماده شروعی دوباره بارنگ و بوی پاییزی شدند. این مراکز در نیمه دوم سال، همچنان با ارایه فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی با برنامه ریزی تازه تر و تغییراتی در ساعات تشکیل کارگاه ها متناسب با فصل مدارس، پذیرای کودکان و نوجوانان خواهند بود.   

مرکز فرهنگی هنری اسلامشهر یک به مناسبت پایان فعالیت‌های تابستانه، در آخرین روزهای شهریورماه ۱۳۹۷ با برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای اعضا، به استقبال فصل تازه رفت.

بنا بر گزارش، مربیان این مرکز فرهنگی هنری در ویژه‌برنامه‌ای که به همین مناسبت با حضور بیش از ۷۰ عضو کودک و نوجوان برگزار شد، از اعضا خواستند در شش‌ماهه دوم سال در برنامه‌های کانون حضوری فعال و پویا داشته باشند.

در این ویژه‌برنامه که توسط اعضا و مربیان به اجرا درآمد، «احمدرضا اسکندری» عضو نوجوان با قرائت آیاتی از  قرآن آغازگر برنامه بود.

خوانش دسته‌جمعی دعای فرج توسط اعضای مرکز، اجرای سرود « انس با طبیعت»، اجرای نمایش « ریش نجات‌بخش» توسط اعضای نوجوان پسر و قصه‌گویی «۲۰جفت چشم و ۲۰ جفت گوش» توسط محمد علیپور مربی مسئول مرکز از برنامه‌های این روز بود.

در بخش دیگر این ویژه‌برنامه، نمایش عروسکی «ما می‌خواهیم به‌روز باشیم» با هنرمندی اعضای نوجوان دختر به کارگردانی شهلا شاه کرمی مربی فرهنگی و اجرای موسیقی زنده توسط  «پوریا وصی پور»عضو ارشد مرکز به اجرا در آمد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری نسیم شهر در ویژه‌برنامه «پنجره‌ای رو به زیبایی» با حضور بیش از ۱۰۰ عضو کودک و نوجوان، فعالیت‌های تابستانه خود را به پایان رساند.

در این ویژه‌برنامه «بهنام فرازی» عضو کودک قاری قرآن و «نرگس زمانی» عضو نوجوان مجری برنامه بود. نمایش «من شهرم را دوست دارم» از دیگر برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

اعضا مرکز فرهنگی هنری نسیم شهر در طول تابستان با موضوع حفاظت محیط‌زیست از آموزش‌های متنوعی بهره‌مند شدند، گلدان‌های خلاق ساختند و با کاشت بذر و تلاش برای به ثمر رسیدن آن، کتابخانه خود را زینت دادند.

همچنین اعضای کمپین «سفیران سبز» این مرکز، در طول تابستان با پاک‌سازی پارک محله از زباله‌های خشک، با قدم‌های کوچکشان به اهالی محله درس‌های بزرگ دادند و تلاش کردند در این فعالیت، محیط‌زیستشان را با کمک و همراهی اهالی منطقه پاکیزه نگاه‌دارند.

این اعضا همچنین با نقاشی گروهی با موضوع محیط‌زیست، ساخت پیکسل، پوستر مرتبط با محیط‌زیست و دوخت ساک‌های پارچه‌ای نمایشگاهی از دست سازه‌هایشان را در معرض دید عموم قراردادند که در ویژه‌برنامه پایان تابستان، توسط مربیان و برخی والدین از این اعضا تجلیل به عمل آمد.

مرکز فرهنگی هنری پردیس کانون استان تهران نیز در ویژه‌برنامه « دوستان خوب ما» که با حضور بیش از۱۰۰ عضو کودک و نوجوان برگزار شد، با تابستان وداع کرد.

کانون پردیس با موضوع حفاظت محیط‌زیست برنامه‌های متنوعی در طول تابستان برگزار کرد که پایان‌بخش آن دعوت از دو کارشناسان محیط‌زیست « آزاده عربشاهی» و «الهه عباسی» بود.

این کارشناسان ضمن ارایه توضیحاتی در رابطه با مشکلات ناشی از آلودگی محیط‌زیست با زباله و به خطر افتادن جان گونه‌های مختلف جانوری از بچه‌ها خواستند در هنگام سفر به طبیعت، زباله‌های خود را جمع‌آوری کرده و در طبیعت رها نکنند.

در ادامه این ویژه‌برنامه اعضای این مرکز فرهنگی هنری، از نزدیک با برخی حیوانات مانند جغد، مار، خرگوش، روباه، کبوتر، جوجه‌تیغی، لاک‌پشت، خفاش و...آشنا شده و لمس این حیوانات را تجربه کردند، که این تجربه جذاب بسیار موردتوجه اعضا قرار گرفت.

مراسم ویژه‌برنامه پایان تابستان با عنوان«مرد خیابان و خستگی» با حضور پاکبانان محله « علی سبز علیان و محمد یزدان‌پرست» در مرکز شماره ۴۲ کانون استان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که بیش ار ۵۰ نفر از اعضای فعال و والدین آن‌ها و همچنین کارشناس فرهنگی مرکز «کبرا بابایی» شرکت داشتند، حاضران از زبان مریم شفیع‌زاده مربی مسئول مرکز، در رابطه بااهمیت حفظ محیط‌زیست، احترام به حقوق شهروندی، اهمیت نظافت و پاکیزگی کوچه و خیابان توسط پاکبانان شهرداری شنیدند.

سبزعلیان یکی از میهمانان، در بخشی از این برنامه، درباره شغل خود با اعضا سخن گفت و خدا را به خاطر خدمت‌رسانی به مردم خوب شهرش سپاسگزاری کرد و یادآور شد؛ خدا را شکر می‌کنم که مانعی را از سر راه مردم برمی‌دارم و وقتی کسی دستی بر روی شانه‌ام می‌گذارد و خسته نباشیدی می‌گوید، تمام خستگی‌ام را فراموش می‌کنم.

این پاکبان متعهد به اعضا گفت؛ من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و منتی بر سر هیچ‌کس ندارم، اما خواهش می‌کنم برای حفظ سلامتی خود مراقب نظافت شهر باشید و برای آنکه زباله‌ها در کانال‌های آب شهری و معابر عمومی باعث بوی نامطبوع و شیوع بیماری نشود در حفظ پاکیزگی شهر به ما کمک کنید و زباله‌های خود را در خیابان و کوچه رها نکنید زیرا همه ما مسئول زیبایی شهرمان هستیم.

در پایان این گفتگوی صمیمانه، اعضا و مربیان مرکز ، از تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر پاکبانان محله تجلیل کردند.

اجرای نمایش‌های «پیر چنگی » به کارگردانی مریم شفیع‌زاده و «قطره طلایی» به کارگردانی ماندانا واحدی و برگزاری مسابقه از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۲ کانون استان نیز، شصت نفر از اعضا و والدینشان میهمان ویژه‌برنامه پایان تابستان بودند. در این برنامه «مهدی ملک» قاری قران کریم و«یسنا پژدهی، کسری فرامرزی، سارا هاشمی» به اجرای موسیقی ویلن، فلوت و گیتار پرداختند.

در ادامه اعضا پای نمایش عروسکی که توسط اعضای پسر نوجوان «مهدی ملک، کسری فرامرزی، محمد صدرا یعقوبی و محمدامین جعفری» اجرا شد نشستند و به نمایشنامه خوانی «شهرزاد درستی، سارا هاشمی و ستایش و هستی گیلوری» گوش سپردند.

همچنین آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری معاونت راهنمایی و رانندگی و تجلیل از اعضای فعال و کتاب‌خوان و برگزیدگان جشنواره‌های استانی و اهدای هدیه از سوی اعضا و مربیان به «عفت خبیر» نیروی خدمتگزار این مرکز پایان‌بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =