پس از شهادت من سیاه نپوشید و اشک نریزید جز به یاد شهیدان روز عاشورا

همزمان با آغاز ماه محرم مدیرکل و کارشناسان کانون استان قم به دیدار خانواده شهیدان اسحاقی رفتند و از دو فرزند شهید و ۱۱ شهید والامقام خانواده‌ گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، «کاروان زینب» در سومین ایستگاه دیدار با خانواده‌ی شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، به منزل شهیدان اسحاقی رسید.

در این دیدار که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم را کارشناسان ستادی همراهی می‌کردند، ضمن دیدار از مادر و خانواده‌ی شهیدان اسحاق و مجید اسحاقی، از ایشان تجلیل به عمل آمد.  

حسن ندافی پس از شنیدن خاطرات و سرگذشت زندگی این دو شهید از زبان مادر بزرگوار ایشان گفت: هنوز هم نوجوانان و جوانان ایرانی آنچنان که در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم در پاسداری از اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور روحیه‌ی جهادی دارند و ثابت کردند، حتی کودکان، که اگر پای غیرت در میان باشد ذره‌ای از خواست و اعتقادشان عقب نشینی نخواهند کرد.

مادر شهیدان اسحاقی در این جمع صمیمی از دو فرزند خود این‌چنین گفت: اسحاق و مجید دو برادر با اختلاف سنی ۶ سال بودند که هر دو در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند. اسحاق در عملیات چزابه در همان ابتدای جنگ شهید شد و مجید برادر کوچکتر سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ به وصال حضرت‌حق رسید. از خانواده‌ی بزرگ اسحاقی ۱۱ شهید تقدیم به انقلاب اسلامی شده است.  

ایشان در جایی از صحبت‌های خود در مورد ارادت اسحاق به سیدالشهدا و محرم گفت: اسحاق وصیت کرده بود که «پس از شهادت من سیاه نپوشید و اشک نریزید مگر به یاد شهیدان ظهر عاشورا و مگر در مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیهالسلام و یاران باوفایشان»

«کاروان زینب» عنوان برنامه‌ای است که قرار است هر ماه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم میزبان یک خانواده شهید نوجوان قمی باشد و از آنها تجلیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =