کد خبر: 281839
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
بازدید 1112
۲۲ تیم شطرنج‌باز کانون تهران باهم رقابت کردند

مسابقه شطرنج اعضای کودک و نوجوان کانون استان تهران، با حضور گروه‌های شرکت‌کننده از ۱۳ مرکز در دومین هفته از مهرماه ۱۳۹۷ در مرکز فراگیر شماره۴۰ برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، پس از اتمام دوره‌های تابستانه شطرنج مراکز، اعضای کودک و نوجوان شطرنج‌باز، با شرکت در مسابقه داخلی مراکز کانون استان، آموخته‌ها و توانایی‌های خود را در معرض نمایش گذاشته و باهم به رقابت پرداختند.

بنا براین گزارش، در این رقابت یک‌روزه که باهدف آشنایی اعضا با فضای مسابقات، بالا بردن توان هوشی و قدرت تصمیم‌گیری سریع در موقعیت‌های دشوار و کسب تجربه کار تیمی در کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۴۰ کانون تهران برگزار شد، ۸۸ عضو کودک و نوجوان از ۱۳ مرکز فرهنگی هنری، در ۵ دور به روش تیمی با حریفان خود روبرو شدند.

محمدابراهیم زاده، مسئول کارگاه‌های شطرنج کانون و رئیس کمیته پژوهش و استعدادیابی فدراسیون شطرنج، در کنار دیگر مربیان رسمی فدراسیون شطرنج مسئولیت برگزاری این مسابقات را بر عهده داشت.

در این رقابت‌ها، اعضای مراکز ۱۲، ۱۶، ۳۰، ۳۷  ۱۱، ۱۸، ۲۲، ۲۳، ۲۶، ۳۸، ۳۹، ۴۰ و مرکز علوم کانون استان به مدت هفت ساعت به رقابت پرداختند که در پایان، تیم مرکز ۳۰،  با کسب ۱۹ امتیاز «مقام اول» این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. اعضا این تیم عبارت بودند از «عرفان ارباب‌زاده، آرمان شهریاری، علی حاتمی و امیرمحمد خسرویان ».

همچنین مقام دوم به تیم مرکز شماره ۱۶ (رصدخانه زعفرانیه) با ۱۲/۵  امتیاز تعلق گرفت. اعضا این تیم هم عبارت بودند از «یحیی اربابی، عرشیا دقیق، امیرعلی رهنمانیا و ایلیا پرخیده» و دو تیم مراکز شماره ۳۰ و ۳۷ به‌صورت مشترک با ۱۲ امتیاز به مقام سوم دست یافتند.

فراز فتوحی ، امیرعلی جدیدی، علیرضا حاج باقری و محیا خسروآبادی اعضای تیم مرکز ۳۰ و «رادین کشاورز، آرتمن دریا بیگی، مهبد مهرپرور و کوثر ایروانی» اعضای تیم مرکز شماره ۳۷ بودند.

نفرات برتر بخش انفرادی میز یک نیز شامل؛ رادین کشاورز از مرکز ۳۰ «مقام اول»، عرفان ارباب‌زاده از مرکز ۳۰ و محمدامین گیلانیان از مرکز ۳۹ به‌صورت مشترک «مقام دوم» و علیرضا محمد نژاد از مرکز ۲۶ به «مقام سوم» دست یافتند.

در میز دو، آرمان شهریاری از مرکز ۳۰ و عرشیا دقیق از مرکز ۱۶ به‌صورت مشترک  اول شدند، ناتایل مارکاری از مرکز ۲۱ به «مقام دوم» رسید و سارا فکری از مرکز ۴۰ « مقام سوم» را از آن خود کرد.

در میز سه، علی حاتمی و علیرضا حاج باقری اعضای مرکز ۳۰  به‌صورت مشترک  اول شدند. همچنین مهبد مهرپرور عضو مرکز ۳۷ و عارف حاج قاسمی عضو مرکز ۱۸ به رتبه دوم و سوم دست یافتند

در میز چهار، امیرمهدی خسرویان از مرکز ۳۰ و ایلیا پرخیده از مرکز ۱۶ «رتبه اول » را مشترک دریافت کردند و محیا خسرو آبادی از مرکز ۳۰ و حسین طالمی از مرکز ۱۸ مقام دوم و سوم  را کسب کردند.

در پایان این رقابت از اعضای برگزیده با اهدای کاپ، مدال و احکام قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

در کارگاه‌های شطرنج تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، بیش از ۴۰۰ عضو کودک و نوجوان در ۱۵ مرکز کانون آموزش دیدند.

مسابقه  شطرنج اعضای مراکز کانون تهران با حضور ۲۲ تیم از ۱۳ مرکز در دومین هفته از مهرماه ۱۳۹۷ در مرکز فراگیر شماره  ۴۰ کانون تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =