روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه رشد و بالندگی کودکان آن است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در نماز جمعه امروز اهواز گفت: از آنجا که وضعیت رشد و بالندگی کودکان، روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می‌شود؛ هیچ تلاشی، ارزشمندتر از بخشیدن فرداهای روشن‌تر به کودکان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی که به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: کودکان شهروندان شریفی هستند که می‌توانند یارو یاور ما در ساختن آینده‌ی بهتر کشور باشند.

وی اضافه کرد: بدون تردید حرکت از موقعیت فعلی به شرایط مطلوب که شایسته کودکانمان باشد نمی‌تواند بدون برنامه‌ای دقیق و علمی صورت گیرد. این جریان همانند تمامی حرکت‌های فکری برآیندی متکی بر کار فکری مداوم، کسب دانش نوین، افزایش همکاری و تفاهم و کسب مهارت‌های جدید است.

وحید کیانی در ادامه با اشاره به تقارن زمانی این هفته با ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه توجه ویژه خواهد شد.

وی مخاطبان هفته ملی کودک امسال را کودکان و نوجوانان، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین برشمرد و تأکید کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با توجه ویژه به آموزه‌های دین مبین اسلام در حوزه‌ی کودک و همچنین توجه به آداب و رسوم و سنن بومی و محلی استان برگزار می‌شوند.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: مراکز کانون در ایام هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 14 مهر روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، 15 مهر «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی»، 16 مهر (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، 17 مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، 18 مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، 19 مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از بچه‌ها میزبانی خواهند کرد.

گفتنی است: هفته ملی کودک سال 1397 از 14 تا 20 مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» در 62 مرکز ثابت و سیار کانون با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =