دومین جشنواره فیلم کودک تنگروک درمرکز فرهنگی هنری کانون فین

دومین جشنواره فیلم کودک با عنوان تنگروک کار مشترکی از کانون و انجمن جوان فین در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، هم‌زمان با هفته ملی کودک دومین جشنواره فیلم تلنگروک با شرکت ۱۹ فیلم ازکودکان ونوجوانان مرکز فرهنگی هنری فین کار خود را آغاز کرد.

زهرا خرمی مربی مسوول کانون فین گفت: جشنواره فیلم کودک با عنوان تنگروک امسال با ۲۰ فیلم کوتاه که ۱۸ فیلم آن ساخت اعضای مرکز فرهنگی هنری شهرستان فین می‌باشد کار خود را آغاز کرد.

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری فین، هدف از برگزاری فعالیت فیلم‌سازی در این مرکز را جذب و پایداری استعدادهای هنری  نوجوان و ایجاد فضایی مناسب برای آن‌ها عنوان کرد و گفت: اعضای شرکت کننده در کارگاه فیلم‌سازی در زمینه فیلمنامه‌نویسی، تصویربرداری، عکاسی، فیلمسازی و بازیگری آموزش می‌بیند.

وی افزود: ازآثار رسیده ۱۸ فیلم کوتاه تولید مرکز فرهنگی هنری کانون فین، یک فیلم شرکت کننده آزاد و یک فیلم تولید دانش‌آموز مدرسه می‌باشد.

خرمی  افزود: اکران فیلم‌ها از ۱۵ مهر آغاز شده است و تا ۱۷ ادامه دارد.

به گفته مربی مسوول کانون فین کوچکترین کارگردان شرکت کننده انیس اربابخواه با فیلم تاریکی و یاسمن محمودی با فیلم «لطفا دختر خوبی باش! » هستند و زهرا بخشی به عنوان بزرگترین کارگردان با فیلم "تنفس " در جشنواره حضور دارد.

وی گفت: کوچکترین بازیگران یسنا خرمی در فیلم « لطفا دختر خوبی باش! »  و ملیکا رنجبر در فیلم «گلابتون » می باشند.

خرمی تعداد فیلم‌نامه‌های ارسالی به جشنواره را ۳۰ فیلم‌نامه عنوان کرد و افزود: از این تعداد فیلم‌نامه ۲۰ فیلم‌نامه قابلیت تولیدفیلم داشت و  هیات داوران جشنواره پس از بررسی فیلم‌ها ۲۰ فیلم را انتخاب و برای اکران درجشنواره انتخاب کردند و داوری بخش فیلم برتر از نگاه شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.

مرکز فرهنگی هنری کانون فین کارگاه‌های فیلم‌سازی و بازیگری خود را از سال ۱۳۹۶ آغازکردو اعضای کودک و نوجوان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها، بصورت مرحله‌ای وارد بخش فیلم‌سازی شدند.

جشنواره فیلم تنگروک سال ۱۳۹۶ در هفته ملی کودک اولین دوره خود را برگزارکرد و دومین دوره جشنواره فیلم نیز هم‌زمان با هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری فین در حال برگزاری است.

تنگروک در گویش محلی شهرستان فین به اولین و کوچکترین شکل تبدیل شدن شکوفه‌های درخت نخل به میوه‌ی خرما گفته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =