بازدید اعضای مرکز تخصصی علوم و مرکز فراگیر از موزه مردم شناسی و معبد هندوها

اعضای مراکز بندرعباس هم‌زمان با دومین روز از هفته ملی کودک از موزه مردم شناسی بندرعباس و معبد هندوها بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، با همکاری واحد آفرینش های هنری کانون استان ۲۰ نفر از اعضای کودک پسر و دختر مراکز مجتمع و فراگیر بندرعباس از مکان های تاریخی بندرعباس دیدن کردند.

ابتدا این اعضا که همگی از اعضای فعال کارگاه های نقاشی کانون هستند، به همراه مربیان خود از موزه مردم شناسی استان هرمزگان بازدید کردند.

در این بازدید فاطمه غفاری کارشناس ارشد تاریخ و مربی مسؤل مرکز فراگیر درباره بخش های پوشاک زنان و مردان ایرانی، غرفه آزادسازی جزیره هرمز از دست استعمارگران پرتغالی، بادگیرها، زیورآلات، سفالینه ها و پارینه سنگی برای اعضا توضیح داد.

همچنین سارا پاکدامن کارشناس آفرینش‌های هنری استان، اعضا را به دیدار از غرفه سفالینه ها دعوت کرد و از آنها خواست با دقت بخش های این غرفه را تماشا کنند تا بتوانند در خلق آثارشان از آن بهره بگیرند.

در ادامه این بازدید اعضا ضمن حضور در معبد هندوها از بخش های مختلف این معبد شامل بخش نقاشی ها و زیورآلات این بنای تاریخی شهر بندرعباس دیدن کردند.

این بنای تاریخی در سال ۱۳۱۰ هجری قمری جهت نیایش بازرگانان هندی بنا شده است که با گنبدی زیبا و منحصر به فرد یکی از نمادهای شهر بندرعباس به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =