امکان همکاری آتش‌نشانی با کانون برای آموزش ایمنی به کودکان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در بازدید از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک ضمن تاکید بر اهمیت آموزش کودکان در حوزه‌ی ایمنی از هم‌کاری با کانون پرورش فکری برای تولید فیلم و محصولات آموزشی در حوزه‌ی ایمنی استقبال کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی داوری در بازدید از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک گفت: از آن‌جا که تمرکز این نمایشگاه بر انتقال مهارت‌های متنوع زندگی برای کودکان است این آموزش‌ها بسیار مفید خواهد بود.

او هم‌چنین با تاکید بر اهمیت موضوع ایمنی و کودک عنوان کرد که با آموزش مسائل ایمنی به کودکان در آینده جامعه‌ی بهتر و امن‌تری خواهیم داشت.

داوری درباره‌ی نقش سازمان آتش‌نشانی در برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک افزود: فکر می‌کنم در سال‌های آینده بتوانیم در برگزاری این روی‌داد بسیار قوی‌تر عمل کنیم، چرا که حوزه‌هایی چون آتش‌نشانی می‌تواند جذابیت زیادی برای بچه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران درباره‌ی جایگاه کودکان در فعالیت‌های این سازمان گفت: ما در طول دوران گذشته بر این بخش متمرکز بوده‌ایم، اما نمی‌توان قضاوت کرد که آیا از به‌ترین روش‌ها استفاده کرده‌ایم.

داوری عنوان کرد که این سازمان در بحث آموزش به‌ویژه برای سنین پایین‌تر مانند مقطع ابتدایی خیلی جدی عمل کرده و مربیان مجربی را هم آموزش داده است که بتوانند با کودکان برای انتقال آموزش‌ها ارتباط برقرار کنند. او بااین‌حال بیان کرد که این کارها کافی نیست و نهادهای تخصصی‌تری مثل کانون که بر پرورش کودکان ‌و نوجوانان متمرکزند، می‌توانند به آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌ها کمک کنند.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران با بیان این‌که برنامه‌هایی چون هفته‌ی ملی کودک می‌تواند محلی برای آشنایی با ایده‌های جدیدتر باشد عنوان کرد که در بازدید از این روی‌داد ملی ایده‌های خوبی نیز از دیگر شرکت‌کنندگان گرفته است. به گفته‌ی او هم‌چنین هم‌کاری نزدیک سازمان آتش‌نشانی با کانون پرورش فکری برای استفاده از شیوه‌های نوین پرورشی مفید خواهد بود.

داوری در این رابطه افزود: امروز دیگر نمی‌شود انتظار داشت که به حضور در کلاس‌های مدرسه بسنده کنیم و الان هم در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک شیوه‌های متفاوت و جذابی برای آموزش به کودکان وجود دارد. او بیان کرد که بچه‌ها باید در جریان زندگی کودکانه‌ی خود با آموزش‌های مناسب پرورش بیابند.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران بیان کرد با توجه به رشد فن‌آوری در جامعه‌ی امروز آموزش به کودکان نیز باید به این سمت برود. او دراین‌باره گفت: از نظر ما فعالیت‌های روزانه‌ی کودک چون تماشای تلویزیون، بازی‌های دیجیتالی، نقاشی کشیدن و غیره ظزفیت‌های آموزشی دارند و آموزش‌های تخصصی ایمنی هم از این طریق قابل انتقال است.

داوری هم‌چنین در بیان اهمیت آموزش به کودکان به بیان خاطره‌ی یکی از ماموریت‌های اطفاءحریق پرداخت و گفت: ساختمان‌های مرتفع معمولا ورودی تزریق آب آتش‌نشانی به سیستم فایرباکس دارند و حتی اگر ساختمان آب نداشته باشد ما از این طریق می‌توانیم آب پرفشار را برای اطفاء حریق دریافت کنیم.

او با اشاره به این‌که گاهی این ورودی‌ها در ساختمان‌ها پنهان است افزود: 10 سال پیش در یکی از ماموریت‌های اطفاءحریق، کودکی شش ساله به من گفت باید چیزی به شما نشان بدهم که همین ورودی آب بود. مدیرعامل آتش‌نشانی تهران بیان کرد که وقتی دلیل این کار را از کودک جویا شده او گفته است کسی که این ورودی آب را نصب می‌کرد به من گفت هر وقت آتش‌نشان‌ها آمدند به آن‌ها بگو ورودی این‌جا است.

داوری در این رابطه بیان کرد که مهم‌ترین مساله در آموزش کودکان شکل دادن فرهنگ ایمنی از پایه است و با آموزش بچه‌ها می‌توان مطمئن بود که در آینده شهروندانی خواهیم داشت که به موضوع‌های ایمنی و شهری توجه بیشتری دارند.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در پایان عنوان کرد که این سازمان می‌تواند در اتخاذ روش‌های جدیدتر، تولید محصولات مفید برای کودکان در حوزه‌ی ایمنی و دیگر موضوع‌های مرتبط با کانون پرورش فکری هم‌کاری کند. او هم‌چنین با بیان این‌که جامعه با کانون مأنوس است و خصوصا فیلم‌های آن را به خوبی می‌شناسد گفت: یکی از به‌ترین راه‌های آموزش مسائل ایمنی به کودکان تولید فیلم در این حوزه است.

گفتنی است ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور ادامه دارد

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =