روز کودک فرصتی برای توجه و حمایت از حقوق قانونی کودکان است

استاندار زنجان نامگذاری و تعیین یکروز بنام روز کودک را فرصتی برای توجه و حمایت جامعه از حقوق قانونی کودکان دانست و اظهار کرد: کودکان قشر آسیب‌پذیری هستند که به حمایت‌های والدین، مسئولین، جامعه و قانون نیازمندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، اسداله درویش امیری همزمان با هفته ملی کودک در بازدید از مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان، با تاکید بر اینکه کودکان به لحاظ عاطفی، اخلاقی و قانونی باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: اساس تربیت انسان در کودکی شکل می‌گیرد و باید از همین دوران ضمن حمایت از حقوق کودکان و تامین نیاز آنان، راه درست زندگی را به آنها آموخت.

مقام عالی اجرایی استان خاطرنشان کرد: همانگونه که کاشت بذر خوب با حفظ و نگهداری مناسب موجب تولید محصول خوب می‌شود، اگر ارائه آموزش‌های لازم و اصول تربیتی صحیح از کودکی برای فرزندان انجام شود، در بزرگسالی نیز به انسان‌های سالم و مفید در جامعه تبدیل خواهند شد.

وی از معلمین و مربیان مرکز خواست تا در کنار فعالیت های هنری، زیبا سخن‌گفتن، محبت، صداقت، احترام به والدین، درستی و پاکی را به کودکان و نوجوانان بیاموزند و با دلسوزی و محبت شیوه خوب‌زندگی‌کردن را به آنها یاد بدهند و دانش‌آموزان هم باید آموزه‌های مربیان و والدین خود را بخوبی فراگیرند.

استاندار زنجان ادامه داد: علاوه بر خانواده‌ها، معلمین و جامعه، رسانه‌ها نیز در تربیت نسل جدید نقش اساسی دارند که باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار زنجان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به پاس تلاش و خدمات فرهنگی‌هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان استان، تقدیر و تجلیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =