سوت پایان قطار هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، با اجرای برنامه‌های متنوع برای بچه‌های سراسر استان همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین آخرین روزهای هفته ملی کودک را هم در کنار بچه‌ها گذراندند.

مرکز فرهنگی و هنری آوج با همکاری اداره صنعت و معدن، سازمان میراث فرهنگی، شبکه بهداشت و درمان و یک مدرسه راهنمایی پسرانه و یک مدرسه ابتدایی دخترانه، چند برنامه پرنشاط برای 60 دانش‌آموز اجرا کرد.

بازدید از کارخانه تولید خشکبار، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی-محلی در بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی شهرستان آوج، از جمله این برنامه‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین، در روز 15 مهر «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، با حضور 100نفر از دانش آموزان دبستان میرعماد و دعوت از یک کارشناس محیط زیست ویژه برنامه‌ی آموزشی را برگزار کرد. گفت و گو درباره آلودگی‌های هوا، آب و خاک و راه های مبارزه با این آلودگی‌ها، اجرای مسابقه، قصه‌گویی، بازی و نمایش فیلم از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

در روز 16 مهر (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، این مرکز با حضور 80 نفر از کودکان مهد علم الهدی و کارشناس نیروی انتظامی ویژه برنامه‌ای را برگزار کرد.در این برنامه بچه ها با وظایف پلیس آشنا شدند. کارگاه ساخت صورتک، شعرخوانی و نمایش  فیلم از فعالیت‌های اجرا شده در این  برنامه بود.

همچنین به مناسبت هفته ناجا  دراین مرکز نمایشی در رابطه با معضلات اجتماعی برای 100 نفر از دانش آموزان دبستان میرعماد اجرا شد. در پایان نیز کارشناس نیروی انتظامی با زبان ساده در این رابطه برای بچه ها صحبت کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه هم روزهای هفته ملی کودک را با دعوت از مدارس ابتدایی این شهر،به اجرای برنامه برای 128 دانش‌آموز دختر و پسر گذراند.

معرفی کانون و فعالیت‌های آن، معرفی روز جهانی کودک و حقوق کودکان، شعرخوانی، مسابقه، نمایش فیلم، قصه گویی، کارگاه نقاشی، بازی های بومی و محلی، بازدید از نمایشگاه فعالیت‌های تابستانی اعضا از برنامه های این مرکز برای بچه‌ها بود.

همچنین در تاریخ 19 مهر 97، 35 نفر از اعضای مرکز در کارگاه سفال با موضوع هفته کودک شرکت کردند و از فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع، قصه‌گویی، شعرخوانی و مسابقه پازل احادیث بهره‌مند شدند.

مرکز فرهنگی و هنری الوند هم چندین ویژه‌برنامه هفته ملی کودک برای بچه‌های این شهر اجرا کرد.اجرای برنامه برای 100 کودک مهدکودک شامل اجرای نمایش، اجرای مجری-عروسک، مسابقه و قصه‌گویی، حضور اعضا و مربیان کانون در خانه سالمندان و قصه‌گویی سالمندان برای بچه‌ها، حضور در مدارس و اجرای برنامه برای دانش‌آموزان و اجرای فعالیت‌های کاردستی، کتاب‌خوانی و...برای اعضای مرکز از جمله این برنامه‌ها بود.

برنامه های مرکز آبیک شماره یک در هفته ملی کودک 97 با بازدید دانش آموزان دبستان غیردولتی فرهنگی و ادب شهر آبیک از مرکز و اجرای چند فعالیت متنوع پایان گرفت.

در روز یکشنبه 22 مهر 38 نفر از دانش آموزان این مدرسه با حضور در این مرکز از فعالیت‌های آشنایی با حقوق کودکان، نمایش فیلم، بازی ، مسابقه، قصه گویی و  معرفی فعالیت های مرکز بهره‌مند شدند.

در پایان این میهمانان کوچک از نمایشگاه آثار اعضا در تابستان 97 بازدید کردند.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو نیز به مناسبت هفته سلامت روان، اولین نشست آموزش مهارت‌های فرزندپروری را برگزار کرد.

در این برنامه که در روز یکشنبه 22 مهر با همکاری اداره بهزیستی شهرستان آبیک برگزار شد، 80 نفر از والدین اعضای مرکز در نشست مهارت های فرزند پروری شرکت کردند و با برخی از اصول تربیت فرزند آشنا شدند.

گفتنی است، مجموعه نشست‌های مهارت‌های فرزند پروری با هدف افزایش آگاهی والدین، پاییز و زمستان امسال در مرکز شماره 2 آبیک برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین در هفته ملی کودک، یک کارگاه ادبی با موضوع کودک و محیط زیست و میراث فرهنگی برگزار کرد.در این کارگاه که 15 مهر برگزار شد،15  عضو نوجوان درباره این موضوع متن ادبی نوشتند.

برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع «کودک و سلامت و ایمنی» از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته ملی کودک بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =