نمایشگاه کودک امروز، آینده ساز فردا

نمایشگاه «کودک امروز، آینده ساز فردا» به مناسبت هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک، نمایشگاه آثار هنری و دست‌سازه‌های اعضای کتابخانه کانون با عنوان «کودک امروز، آینده ساز فردا»، با حضور برخی از مسئولین، در مرکز چناران افتتاح شد.

این نمایشگاه که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های کانون و معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ غنی چناران برپا شده بود، شامل غرفه‌های مختلفی چون؛ غرفه‌ی سفال، نقاشی، کاردستی با وسایل دورریختنی، آثار ادبی و نیز غرفه‌ی محصولات فرهنگی، سرگرمی و وسایل دست‌ساز اعضای کانون بود که برخی نیز در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی به فروش ‌رسید و بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز از این نمایشگاه دیدن کردند.

نرگس غلامی مربی مسوول مرکز در معرفی غرفه محرم گفت: با توجه به اینکه هفته ملی کودک مصادف با ماه محرم شد، تلاش کردیم در غرفه محرم به معرفی آموزه‌های دینی و ارائه کتاب‌هایی با موضوع عاشورایی بپردازیم تا نسل امروز نسبت به آنچه در کربلا اتفاق افتاد دانش و آگاهی کافی داشته باشند.  

غلامی به غرفه «شهر دوست‌داشتنی من، چناران» اشاره کرد و گفت: این غرفه یکی از پربازدید کننده‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه بود که مربیان کانون سعی کردند با ساخت ماکت و نصب عکس‌های مختلف از مناطق گردشگری شهرستان، به معرفی شهرستان بپردازند.

در بخشی از غرفه «شهر دوست‌داشتنی من، چناران»، با استفاده از ماکت سفالی روستای کوهپایه‌ای (پلکانی) که الهام گرفته از روستای زیادی در چناران، همچون روستاهای بقمج، اندیشش، گاش و ... بود، اعضا و سایر بازدیدکنندگان با ویژگی روستاهای پلکانی آشنا شدند. همچنین با ساخت ماکت خانه‌ی قدیمی، تنورخانه و هیزم خانه، به سادگی زندگی‌های قدیمی اشاره شده و یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی چناران که چغندر قند می‌باشد با ساخت ماکت به اعضا نشان داده شد.

عروسک‌های دارا  و سارا هم لباس‌های زیبای محلی چناران را به تن کرده و فرهنگ چناران را به اعضا معرفی کرده‌اند. وفور داروهای گیاهی در کوهپایه های چناران، هم با ساخت یک عطاری به اعضا معرفی شد. در کنار ماکت‌ها نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری چناران، همچون حسینیه‌ی قدیمی گلمکان، حمام قدیمی رادکان، یخدان قدیمی رادکان، رباط سیدآباد و ... برپا بود که راجع به تک تک عکس‌ها توضیحات مفصلی از گذشته‌های چناران برای اعضا داده می‌شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با حضور امام جمعه شهرستان، ریاست اداره‌ی  تبلیغات اسلامی، ریاست اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی، معاونت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعیت هلال‌احمر در ابتدای هفته‌ی کودک، افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =