کد خبر: 282686
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
انجمن هنرهای  نمایشی در کانون مازندران راه اندازی شد

​انجمن هنرهای نمایش در کانون پرورش فکری مازندران راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این کانون با توجه به اهمیت هنرهای نمایشی و تاثیر آن در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون، اقدام به راه اندازی این انجمن کرده است.

به همین منظور بر اساس شیوه نامه واحد آفرینش‌های هنری ستاد و با هدف، شناسایی استعدادهای اعضا و مربیان، استفاده از حضور اعضای ارشد کانون  و در نهایت تولید آثار نمایشی، این انجمن با حضور مدیر کل کانون مازندران، امیر مشهدی عباس نویسنده و کارگردان تئاترسینما و تلوزیون و سعید زین العابدینی کارشناس واحد تئاتر کانون پرورش فکری  راه اندازی شد.

مدیر کل کانون مازندران در این آیین با تاکید بر اینکه راه اندازی انجمن‌های نمایشی بر اساس شیوه نامه ستاد صورت پذیرفته است ابراز امیدواری کرد: این انجمن بتواند زمینه ساز تولید آثارنمایشی فاخر باشد.

محمدعلی یزدان شناس به اهمیت تولید اشاره کرد و یادآور شد: نشسست‌های انجمن نمایش می تواند ضمن یادگیری به نقد و بررسی آثار، شناخت تکنیک‌هاو تولید متناسب با نیازهای مخاطب صورت پذیرد.

مدیر کل کانون مازندران این راهم تاکید داشت که کانون می بایبست، محلی برای هم‎نشینی و هم‎افزایی هنرمندان باشد.

وی استفاده از حضورو ظرفیت هنرمندان استان در مراکز فرهنگی و هنری را ضمن آنکه باعث رونق فعالیت‎ها دانست؛ موجب تبادل تجربیات و اندیشه‎های هنری و فرهنگی به نسل جوان عنوان کرد.

گفتنی است:انجمن هنرهای  نمایشی کانون قرار است در دو حوزه شرق و غرب استان مازندران فعالیت نماید که در ابتدا حوزه شرق با حضور اعضای ارشد مراکز گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، پل سفید، سیمرغ و بابل راه اندازی شد و حوزه غرب نیز با مرکزیت چالوس به‌زودی آغاز به‌کار می‌نماید.

 در همین حال کانون مازندران اقدام به برگزاری دوره آموزشی تئاتر، ویژه مربیان هنری نموده است.

این دوره که از 21 تا 24 مهرماه، در حال برگزاری است، با تدریس امیر مشهدی عباس به بررسی هنر نمایش از ایده تا اجرا می پردازد و قرار است بر اساس این دوره آموزشی و دیگر دوره‌ها ضمن شناسایی استعدادهای نمایشی مربیان و اعضا، فعالیت‌های نمایشی در مراکز تقویت شود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =