برنامه‌های متنوع فرهنگی در کانون نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در گرامی‌داشت هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری کانون نقاب با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و شاد میزبان کودکان و نوجوانان شهرستان جوین بود.  

در روز شنبه ۱۴ مهرماه و در اولین روز از هفته ملی کودک، نمایشگاهی از آثار هنری و ادبی اعضای کانون نقاب افتتاح و به مدت یک‌ هفته میزبان والدین و دانش‌آموزان بود. بازدیدکنندگان در این بازدید می‌توانستند هم‌زمان از تماشای انیمیشن‌های کانون چون «کشاورز و ربات» لذت ببرند.

در دومین روز از هفته ملی کودک، با همکاری و مشارکت اداره ورزش و جوانان و پارلمان جوانان شهرستان جوین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره بازی‌های بومی و محلی را با حضور بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز در زمین چمن هلال‌احمر برگزار کرد.

کودکان و نوجوانان ضمن بهره‌مندی از یک فضای آکنده از شادی و صمیمیت، با بازی‌های محلی شهر خود آشنا شدند و پس از ثبت‌نام در تیم‌های مختلف به بازی‌هایی چون زو، طناب‌کشی، هفت‌سنگ مهارتی، دال پلان، شوت پنالتی و گانیه و ... پرداختند.

روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ایستگاه نقاشی دیواری و خیابانی با حضور بیش از ۶۰ نفر از دانش‌آموزان دختر برپا شد و آنان نقاشی‌های خود را با موضوعات «صلح، بازی و نشاط، آینده را می‌سازیم» بر روی سنگ‌فرش خیابان ترسیم کردند.

این برنامه نیز با همکاری اداره ورزش و جوانان و با همکاری نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از سالمندان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حضور داشتند، و با توجه به برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، حسن آقامحمدی مربی مسوول مرکز به نقش تربیتی قصه اشاره کرد و گفت: خداوند مهربان در قرآن مهم‌ترین مسائل تربیتی را با زبان قصه برای انسان‌ها مطرح کرده است و در واقع قصه‌گویی هنری است که هر کس توان حضور در این عرصه را ندارد. انسان‌های فرهیخته با قصه می‌توانند مفاهیم تربیتی را به کودکان منتقل کنند و روحیه پرسشگری و آزادی‌بیان و اندیشه را در آنان به وجود آورند.  

در روز پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه نیز با همکاری اداره بهزیستی شهرستان، کارگاه عملی «آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان» با حضور ابوالقاسم شکیبا روانشناس کودک برگزار شد.

شکیبا در ابتدای سخنان خود با باور غلط برخی از والدین اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی مواقع دیده می‌شود که والدین از دوران کودکی به عنوان دوران تفریح و بچگی کردن یاد می‌کنند و معتقدند کودکانشان هیچ مسوولیت و وظیفه‌ای ندارند، و زمانی که فرزندانشان بزرگ می‌شوند و به بلوغ می‌رسند این حقیقت ظاهر می‌شود که کودکان دیروز و نوجوانان امروز برای ورود به دنیای بیرون از خانواده آماده نشده‌اند.

استاد و روانشناس کودک از والدین خواست مهارت‌های زندگی به ویژه ارتباطات فردی و اجتماعی، خودآگاهی، مهارت حل مسئله، تفکر خلاق، همدلی و عزت نفس را از همان کودکی به فرزندانشان بیاموزند تا در آینده با مشکلات عدیده مواجه نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =