برگزیدگان نهایی مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی در سمنان معرفی شدند

برگزیدگان نهایی و قصه‌گویان شایسته تقدیر مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سمنان، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، برگزیدگان نهایی و قصه‌گویان شایسته تقدیر مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش زنان و مردان، پدبزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران نوجوان در سمنان از سوی داوران، معرفی و تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش، محمدرضا اسلامی، فاطمه سرمشقی و الهه سبوحی به‌عنوان هیئت داوران و ملیحه باقری کارشناس ناظر مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی اجرای ۲۰ قصه در سه بخش زنان و مردان، پدبزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران نوجوان در سمنان، برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر را به شرح زیر معرفی کرد.

در بخش زنان و مردان؛ مریم صرفی از دامغان با قصه «لجباز»، گلنساء شاهی از سمنان با قصه «لباس جدید پادشاه»، سمیه حیدریان از سمنان با قصه «یک راه بهتر»، الهام عباسی از دامغان با قصه «مرام کریمان» و عسل نیکو از سمنان با قصه «شلغم پر برکت».

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها؛ سیدمحمدحسین بیطرف قصه‌گوی شاهرودی با قصه «بزبز قندی»، فاطمه قاسمی از بیارجمند با قصه «دختر مهربان» و فاطمه عابدی از بسطام با قصه «علی‌محمد شاه قاجار».

در بخش دختران و پسران نوجوان؛ محدثه شالکویی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان با قصه «آتشی بالای کوه»، محمد صائمی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی با قصه «الاغ و سنگ»، مائده اسفندیاری عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با قصه «قلب مترسک».

محمدرضا اسلامی به نمایندگی از سوی هیئت داوران، ضمن ارج‌نهادن به تلاش همه‌ی مربیان راه‌یافته به جشنواره بر توجه ویژه قصه‌گویان به انتخاب قصه‌های خوب، برقرای تعامل مناسب با مخاطب و استفاده صحیح از زبان بدن و لحن مناسب، پرهیز از شیوه‌های کلیشه‌ای و بهره‌گیری از روش‌های خلاق و نوآورانه تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: قصه باید به‌گونه‌ای روایت و بازگویی شود که حس کنجکاوی و دنبال‌کردن ماجراها را در مخاطب برانگیزد و استفاده صحیح از ابزار برای بیان انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب نیز مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین انگیزه برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، افزایش توان و تجربه قصه‌گویان و تبادل دانسته‌های مرتبط با هنر قصه‌گویی است و تحقق این هدف در جشنواره‌ها زمانی ممکن می‌شود که قصه‌گویان  حاضر در مراحل مختلف جشنواره به‌ویژه مربیان کانون‌ها از آموخته‌های خود برای اجرای بهتر بهره گیرند.

داور جشنواره قصه‌گویی در پایان تصریح کرد: کانون پرورش فکری به‌عنوان بنیادی‌ترین مرکز پرورش کودکان و نوجوانان کشور با شناخت همه‌جانبه از توان قصه کوشید این امکان بالقوه را برای ارتقای شخصیت نسل امروز و فردای جامعه به خدمت گیرد.

گفتنی است؛ در پایان جشنواره از نادر کامجو، محسن نظارت، مهدی هدایت‌فر، سیداحمد عرب، ملیحه آقاحسینی، حمیرا طاهری، مریم بخشی، فاطمه جمالی‌باشی، فرزانه‌سادات طاهری، فاطمه خلیلی، محبوبه فیض و محبوبه حیدریان به‌عنوان قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله‌ی استانی با اهدای لوح، قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =