کد خبر: 282778
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
بازدید 1312
ویژه برنامه‌های مناسبتی در مراکز کانون استان قزوین

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو ،تاکستان شماره دو و الونداداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به مناسبت هفته سلامت روان ، روز تربیت بدنی و ورزش و روز جهانی پیشگیری از پوکی استخوان چند ویژه برنامه اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو و تاکستان شماره دو کانون استان قزوین،به مناسبت هفته سلامت روان وروز تربیت بدنی و ورزش چند ویژه برنامه مشارکتی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، اولین نشست آموزش مهارت‌های فرزندپروری را در روز ۲۲ مهر با همکاری اداره بهزیستی شهرستان آبیک برگزار کرد.

۸۰ نفر از والدین اعضای مرکز در این نشست شرکت کردند و با برخی از اصول تربیت فرزند آشنا شدند.

گفتنی است، مجموعه نشست‌های مهارت‌های فرزند پروری با هدف افزایش آگاهی والدین، پاییز و زمستان امسال در مرکز شماره ۲ آبیک برگزار می‌شود.

درادامه مربیان این مرکز، درتاریخ ۲۳ مهر، مهمان بچه‌های مرکز توانبخشی و آموزشی کودکان دارای نیازهای ویژه «رشد» شدند و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری برای‌شان اجرا کردند. در آغاز این برنامه، بچه های این مرکز با شیوه کاغذ و تا چند کاردستی ساختند و در ادامه قصه ی «کرم اندازه گیر» را شنیدند. شعر خوانی، نقاشی روی دست و اهدای کتاب به بچه ها پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

 این مرکز در تاریخ ۲۴ مهر نیز، میزبان ۱۰۰ نفر از والدین اعضا و دانش آموزان دبستان «زهره بنیانیان» بود. در این برنامه که به مناسبت روز پیوند اولیا و مربیان برگزار شد ، والدین با اهداف و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی مرکز آبیک شماره دو آشنا شدند، همچنین در بخشی از این برنامه کارشناس بهداشت توضیحاتی درباره روش‌های پیشگیری از برخی بیماری‌های پوست و مو را به مهمانان این برنامه عرضه کرد.

هم‌چنین، به مناسبت روز ورزش و تربیت بدنی، مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره دو، شمار12 عضو نوجوان دختر خود را در یک اردوی یک روزه به سالن تیر اندازی ورزشگاه «پانزده خرداد» شهرستان تاکستان برد.در این برنامه، اعضای کانون، به صورت ابتدایی، تیراندازی یاد گرفتند و در پایان مسابقه ای بین اعضا انجام شدو به برندگان از طرف رییس هیئت تیراندازی شهرستان جایزه اهدا شد.

به مناسبت روز جهانی پیشگیری از پوکی استخوان (28 مهر) مرکز فرهنگی و هنری الوند اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همکاری شبکه بهداشت، یک ویژه برنامه آموزشی اجرا کرد.

دراین برنامه که با حضور 130 دانش‌آموز یک مدرسه ابتدایی دخترانه برگزار شد، چند فعالیت کانونی برای مهمانان مرکز انجام شد.

اجرای مجری-عروسک، نمایش، مسابقه، گفت و گوی کارشناس شبکه بهداشت با دانش‌آموزان، معرفی وقایع و ایام (روز پیشگیری از پوکی استخوان)، آموزش حرکات ورزشی مناسب، برپایی نمایشگاه از آثار دانش‌آموزان درباره سلامت استخوان و قدردانی از برگزیدگان از بخش‌های متنوع این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =