قصه با ساختار داستانی خوب می‌تواند بر مخاطب تأثیر بگذارد

قصه گوی هندیجانی معتقد است: هر قصه‌ای اگر از نظر ساختار داستانی خوب پرداخت شود می‌تواند بر مخاطب تأثیر بگذارد.

به گزارش روابط عمومی خوزستان، زینب موسوی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان که با قصه "آخرین سبزپوش" در بخش مردان و زنان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز شرکت کرده است با بیان این مطلب گفت: در قصه گوی گروه هدف باید مشخص شود و مربی تمام هنر خود را برای روایت نو از یک قصه تکراری به کار بگیرد.

این مربی فرهنگی کانون که در اجرای قصه‌های کهن، بومی و مذهبی با رویکرد خلاقانه و نو گرایانه علاقه دارد گفت: در قصه‌هایی که اجرا می‌کنم، با تحقیق و پژوهش‌هایی که انجام می‌دهم به دنبال نگاهی نو به یک اتفاق تکراری هستم.

موسوی با اشاره به اهمیت جشنواره‌های قصه‌گویی افزود: در مجموع رونق جشنواره‌های قصه‌گویی بسیار کم است. فقط کانون متولی قصه‌گویی است و این نهاد هم هرساله جشنواره‌های قصه‌گویی را برگزار می‌کند و این در حالی است که برگزاری متعدد جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند به رشد مربیان و قصه‌گویان کمک کند.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان به‌ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای مربیان و قصه‌گویان تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز ضروری است چرا که قصه‌گویی شاخه‌های خلاقانه دیگری دارد و به همین دلیل نیاز به آموزش‌های جدید را احساس می‌کنم.

وی پیرامون برنامه‌های قصه‌گویی در شهر هندیجان نیز گفت: در هندیجان از طریق چند مدرسه دخترانه و پسرانه فعالیت قصه‌گویی را شروع کردیم. به دلیل ظرفیت‌های بومی و محلی که در شهرستان هندیجان وجود دارد تاکنون سه جشنواره قصه‌گویی برای سایر مردم برگزار کردیم و میزبان پدران و مادران، قصه‌گو بودیم.

گفتنی است: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان صبح 25 مهرماه با حضور 23 قصه‌گو برتر استان از شهرهای اهواز، اندیمشک، امیدیه، آبادان، آغاجاری، بهبهان و هندیجان در کلان‌شهر اهواز آغاز شده بود و بعداز ظهر 26 مهرماه با معرفی برگزیدان این جشنواره به کار خود پایان داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =