دیدار دبیر همایش «مجاهدین در غربت» با مدیرکل کانون استان سمنان

دبیر همایش بزرگ‌داشت «مجاهدین در غربت» با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان دیدار و درخصوص مشارکت در برنامه‌های این همایش گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمد سالاریان دبیر همایش بزرگداشت «مجاهدین در غربت» طی دیداری با مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان درخصوص همکاری و مشارکت این نهاد فرهنگی برای اجرای بهتر و مطلوب همایش گفت‌وگو کرد.

سالاریان با اشاره به اجرای این آیین معنوی در آبان سال ۱۳۹۷، همزمان با سی‌ام ماه صفر و شامگاه شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در شهرستان دامغان ضمن دعوت از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: در این همایش، علاوه بر فرهیختگانی از کشور نیجریه، لبنان، الجزایر، مصر و عربستان، جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم حضور دارند.

دبیر همایش «مجاهدین در غربت» اظهار داشت: بیداری اسلامی ملت‌ها اساس رشد و تعالی و حرکت آنان به‌سوی سعادت و جاودانگی است و حرکت بیدارگرانه اسلام نه تنها در قرن حاضر؛ بلکه از زمان حضور ائمه معصوم(ع) در شبه جزیره عرب شروع شده و با حضور منادیانی که تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد تا ظهور حضرت مهدی(عج) و با ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر دنیا ادامه خواهد یافت.

سالاریان هم‌چنین بیان داشت: دفاع از اسلام و مقدسات دینی، به یک منطقه و محدوده جغرافیایی منحصر نمی‌شود؛ بلکه این مبارزه به گستره تمام جهان وسعت دارد و نیاز است تا تمام نهادهای فرهنگی در این همایش حضور فعال و مستمری داشته باشند.

وی با توجه به نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در اندیشه و نگرش کودکان و نوجوانان یادآور شد: جای خالی کانون پرورش فکری به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد حوزه‌ی کودک و نوجوان در این همایش احساس می‌شود و کانون پرورش فکری با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شایسته‌ای که دارد می‌تواند در این آیین نقش پر رنگ و مؤثری داشته باشد.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش بین‌المللی، بزرگ‌داشت شهدای گرانقدر اسلام به‌ویژه شهدای در غربت را اقدامی شایسته و درخور ستایش و تجلیل عنوان و خاطرنشان کرد: خون شهداء ضامن بقای اسلام و تداوم انقلاب اسلامی در برابر کفر جهانی و استکبار بوده و خواهد بود و وظیفه‌ی همه‌ی ما این است تا از عزیزانی که در غربت مظلومانه شهید شدند، تجلیل کنیم.

جمال در ادامه ضمن اعلام آمادگی هرگونه مشارکت و همکاری با ستاد اجرایی بزرگ‌داشت «مجاهدین در غربت» افزود: فرهنگ ایثار و شهادت را باید به زبان هنر و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌صورت غیر مستقیم به مخاطبان کودک و نوجوان انتقال دهیم تا در ذهن آنها ماندگار شود.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار تندیس همایش بزرگ‌داشت «مجاهدین در غربت» از سوی دبیر ستاد اجرایی این آیین معنوی به مدیرکل کانون استان سمنان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =