از برگزاری هجدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی در بهمن ماه امسال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، هجدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی بهمن ماه امسال در بوشهر برگزار می شود .

زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان نمایش عروسکی را شیوه ای خلاقانه برای تجسم افکار،احساسات و عواطف کودکان و مبنایی برای کار متخصصین روانشناسی در زمینه بهداشت روانی کودکان در پیشگیری از آشفتگی های روانی آنان دانست و افزود تماشای نقش ها و شخصیت های مختلف مثبت و منفی یک نمایش عروسکی در زندگی کودکان نقش حساس و مهمی در کسب مهارت های اجتماعی آنان مثل چگونگی ابراز احساسات ، عواطف و همچنین کنترل آن ها دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد : نمایش ها اغلب ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد اخلاق شهروندی، کمک به رشد اعتماد به نفس بچه ها و بالابردن توانایی آنها برای حل مشکلات به حساب می آیند.

گفتنی است این جشنواره  با رویکرد - توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی وتوجه مربیان هنری و فرهنگی کانون و مخاطبان آزاد به هنر نمایش و  همچنین توجه ویژه به ساختار درست و منسجم آثار نمایشی تولید شده در مراکز فرهنگی هنری کانون استان می باشد .

قابل ذکر است این جشنواره در سه بخش اعضاء - مربیان و آزاد اجرا می شود و  برگزارکنندگان جشنواره پذیرای طرح و ایده های اجرایی - ارسالی بر اساس شیوه های گوناگون نمایش عروسکی خواهند بود .

درخواست کنندگان ضروری است طرح نمایشی یا نمایشنامه کامل ،ایده اجرایی، طرح عروسکها و اسکیس صحنه خود  را تا تاریخ 15 بهمن ماه 1397 به دبیرخانه ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی استان بوشهر :  میدان قدس . خیابان شهید رئیسعلی دلواری . جنب فرمانداری بوشهر . مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر . واحد کارشناسی هنری  ارسال نمایند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =