کد خبر: 282931
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
بازدید 785
ادای احترام به زنده یاد مهدی آذریزدی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور بر تربت زنده یاد مهدی آذر یزدی پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان، ادای احترام کرد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون، قاسم تنها مدیردفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، به اتفاق سید حسین پیغمبری مدیرکل جدید کانون پروررش فکری استان یزد و همراهی عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،   اسدالله شکرانه دبیر بنیاد آذریزدی، حسین مسرت از نویسندگان و پژوهش‌گران یزدی، با حضور بر تربت زنده یاد مهدی آذر یزدی پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک ونوجوان، ادای احترام کرد.

 اسدالله شکرانه از نویسندگان و پژوهش‌گران استان و دبیر بنیاد آذر یزدی گفت: باتوجه به این‌که روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به نام آذر یزدی نام‌گذاری شده است، لذا براساس خدمات ایشان به کودک و نوجوان کشور، انتظار می‌رود با هم‌گرایی، مجموعه‌ی دستگاه‌های فرهنگی، سامان‌دهی مقبره و بنیاد آذر یزدی را، آن طور که شان و منزلت ایشان هست در دستور کار قرار دهند.

 عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در ادامه  اظهار داشت: مهدی جمالی‌نژاد شهردار سابق یزد که در حال حاضر معاون عمرانی وزیر کشور است طی نشستی که با علی اکبر ولایتی رئیس شورای انقلاب فرهنگی کشور در خصوص  صدورمجوزهای لازم در رابطه با راه‌اندازی بنیاد «آذر یزدی» داشته‌اند، قرار بر این شده که با محوریت شهرداری یزد و با تولیت سازمان فرهنگی ورزشی، این امر صورت گیرد.

 وی افزود: طراحی های لازم برای احداث بنای یادمان آذر یزدی، انجام شده و  قرار است با تعبیه‌ی سازه در این مکان، حصارهای دور مقبره برداشته شود و ان‌شاءالله با اجرای پروژه، این‌جا به مجموعه‌ی فرهنگی آذریه تبدیل خواهد شد، آن‌طور که در شان آذر و خدمات او به یزد و در کشور باشد.

 ملازینلی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قطعا می‌تواند در راستای محتوای مناسب، برای کودکان و نوجوانان در این مکان برنامه‌ریزی کند.

  محمد رضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور گفت: در خصوص روز ملی ادبیات کودک و نوجوان کار خاصی انجام نشده است  و به صورت پراکنده، فعالیت‌هایی را،   در سطح کشور شاهد بودیم لذا در این راستا برنامه‌هایی را در دستور کارمان قرداده‌ایم.

 وی با اشاره به این که کانون پرورش فکری، کمیته‌ی کتاب کودک و نوجوان دارد، عنوان کرد: ما در حال بازنگری در ساختار آن هستیم و در نظر داریم با محوریت و تولیت این کمیته، هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، آیین اهدای جایزه‌ی ادبی آذر به انتشارات برتر کشور را، به میزبانی یزد، برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =