افتتاح انجمن نمایشگران عروسکی شهرستان بیجارو حسن آباد یاسوکند

دیروز انجمن نمایشگران عروسکی شهرستان بیجار با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، معان فرهنگی و اجرایی کانون استان، اصحاب رسانه شهرستان بیجار، جمعی از فعالان عرصه نمایش و اعضاء ارشد مرکز بیجار در تماشاخانه نسار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در آئین افتتاح این انجمن ضمن تقدیر از عملکرد خوب فعالیت کارکنان مرکز بیجار، بر لزوم آشنایی کودکان از دوره کودکی با نمایش عروسکی، تئاتر، کتاب خواندن و مباحث فرهنگی  تاکید کرد و گفت: در هر جامعه ای که کودکان از سنین پایین با حوزه فرهنگ و هنر آشنا شوند، موجب می شود تا آن جامعه در آینده با مشکلات فرهنگی مواجه نشود.

سهیلا شیخی به اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود:کانون خانه دوم کودکان و بهترین بستر و مکان را  برای پرورش استعداد هموار می کند تا کودکان و نوجوانان بتوانند  بصورت غیر مستقیم با اهداف تربیتی کانون رشد یابند.

شیخی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد فضا و بستر مناسب جهت تولیدات و آثار فاخر هنری در حوزه تاتر عروسکی در مرکز فرهنگی هنری بیجار اشاره کرد و بیان داشت:خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته تماشاخانه نسار به عنوان اولین تماشاخانه تخصصی کودک و نوجوان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده و انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد اجرای تولیدات خوب و ارزشمند با اتکا به توان و پتانسل اعضاء این مرکز باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت های ارزشمند و چشمگیری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است و اعضا این کانون موفق شده اند افتخارات زیادی را در عرصه ملی و بین المللی کسب کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان هنرمندان و جوانان بیجاری در حوزه تئاتر عروسکی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی و حمایت از فعالیت‌های این انجمن بیش از پیش در راستای شکوفایی استعدادهای هنری جوانان علاقمند به هنر تئاتر در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار کوشا باشیم.

شیخی در پایان به اهم فعالیت های انجمن نمایشگران عروسکی اشاره کرد و گفت:راه اندازی کتابخانه تخصصی نمایش و نمایش عروسکی، برگزاری کارگاههای آموزشی بصورت دوره ای با استفاده از پتانسیل استادان استان و خارج از استان، برگزاری مجدد جشنواره نمایشنامه نویسی قلم برای اعضای نوجوان ارشد، تدوین و دسته بندی نمایشنامه های تولید شده ، تولید نمایشهای پرتابل و قابل اجرا در همه نقاط توسط اعضای نوجوان ارشد، تجهیز کتابهای تصویری از نمایشهای اجرا شده، برگزاری جلسات منظم با اعضای ارشد انجمن و تولید نمایشهای عروسکی از اهم فعالیت های اجرایی توسط این انجمن است.

در ادامه مستند اجرای فعالیت های اخیر مرکز بیجار و تولیدات صورت گرفته در بخش فرهنگی هنری و بالاخص نمایش های عروسکی برای حاضرین به پخش در آمد و یک  نمایش عروسکی نیز توسط سیدامید خضرپور از اعضای ارشد اجرا شد و در پایان با اهدای جوایز  از فعالین این حوزه تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم نشست تخصصی نمایشگران عروسکی با حضور اعضاء ارشد و جمعی از اعضای نوجوان در سالن کتابخانه این مرکز برگزار شد

در ابتدا این نشست معاون فرهنگی و اجرایی استان به ضرورت تشکیل این انجمن اشاره کرد و گفت:شهرستان بیجار توان و پتانسیل های بسیار خوبی را در حوزه هایی مختلف و بالاخص تاتر دارد که باید از این توان در جهت تولید آثار فاخر هنری بهره برد.

سیروان کنعانی افزود:کانون پرورش فکری مرکز بیجار با وجود بسترهای مناسب از جمله تماشاخانه تخصصی نسار و استفاده از توان مربیان فضایی را ایجاد کرده تا اعضاء نوجوان و ارشد بتوانند به اجرای تولیدات خود بپردازند.

کنعانی در ادامه بر استمرار جلسات با حضور اعضاء و مسئولین ارشد شهرستان بیجار و یاسوکند تاکید کرد و بیان داشت: آشنایی مسئولین شهرستان با فعالیت های این انجمن  می تواند راه گشای بسیاری از موارد اجرایی باشد و به توسعه وتقویت این بخش کمک کند.

معاون فرهنگی و اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به اهم اقدامات دردست اجرا برای مرکز فرهنگی و هنری بیجار تاکید کرد و گفت: تجهیز انجمن به کتب تخصصی در حوزه نمایش و نمایش عروسکی  و تجهیز بخش  فیلم و منابع مولتی مدیا  را در دستور کار دانست و گفت این امر مهم به زودی انجام می گیرد.

در ادامه این نشست اعضا ارشد نیز به بیان نکته نظرات و پیشناهادات خود پرداختند:

مریم لطف الهی از اعضای ارشد و یکی از نویسندگان کانون به کمبود فضای آموزشی در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است تا  کارگاههای دوره ای با حضور اساتید مجرب کشوری در دستور کار انجمن قرار گیرد.

وی افزود: همچنین حمایت از نمایشنامه های نوشته شده توسط اعضای نوجوان و ارشد کانون نیز در دستور کار قرار بگیرد.

سید امید خضرپور از دیگر هنرمندان و اعضای ارشد مرکز بیجار نیز  به اهمیت  داشتن تقویم اجرایی سالیانه و همچنین حمایت از تولیدات فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت: با داشت تقویم سالیانه می توانیم برنامه ریزی دقیق و منسجمی را در جهت اجرای تولیدات داشته باشیم.

وی افزود: همچنین تولید نمایش های پرتابل جهت اجرا در نقاط دوردست و محروم روستایی و سایر شهرهای استان نیز می تواند در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

آرین سجادی نیز از اعضای ارشد و فعال مرکز فرهنگی هنری بیجار بر لزوم اجرای فعالیت های هنری با استفاده از توان مربی مسئول این مرکز سید یاسر هاشم زاده تاکید کرد.

امیر رحمانی از دیگر اعضای ارشد کانون  نیز به اهمیت برگزاری جلسات نقد نمایشنامه نویسی تاکید کرد و گفت:برگزاری جلسات نقد نمایشنامه برای نوجوانان کانون ضروری است و بهتر است این مهم در  برنامه کاری انجمن نمایشگران عروسکی قرار گیرد .

محمد شاه محمدی نییز  از دیگر اعضای ارشد مرکز فرهنگی هنری بیجار برلزوم شرکت در جشنواره های  کانون به صورت مستمر تاکید کرد.

سید زهرا سبحانی و هستی مایلی از دیگر اعضای ارشد کانون برگزاری کارگاههای عروسک سازی توسط اساتید داخلی استان را نیز بعنوان برنامه های بعدی انجمن پیشنهاد کردند.

در پایان کارگاه ساخت عروسکهای خلاق تئاتری برای اعضای نوجوان در تماشاخانه نسار برپا شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =