آغاز فعالیت انجمن نمایش‌گران عروسکی بیجار

انجمن نمایش‌گران عروسکی شهرستان بیجار با حضور مسوولان استانی کانون، اصحاب رسانه و جمعی از فعالان عرصه نمایش در تماشاخانه نسار این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید یاسر هاشم‌زاده مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری بیجار با بیان این‌که مخاطب فعالیت‌های نمایشی این انجمن تخصصی نوجوانان و اعضای ارشد کانون هستند افزود:  انجمن قرار است علاوه بر این با گروه‌های آزاد نمایشی نیز در ارتباط باشد و با اتکاء به توان بالای اعضای مرکز کانون بیجار در حوزه‌هایی مانند آموزش و تولید فعالیت کند.

او که از سال 1391 ریاست انجمن نمایش بیجار را نیز برعهده دارد تاکنون حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی، کسب دیپلم افتخار تاجیکستان در جشنواره چادرخیال، کارگردان برتر استان در سال‌های 92 و 94 و تجلیل‌شده به‌عنوان برتر در اردیبهشت تئاتر در سال 93، کسب جوایز متعدد نمایش‌نامه‌نویسی و عروسک‌سازی و حضور در دو دوره جشنواره فجر به‌عنوان سرپرست گروه نمایش چرک‌نویس را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش در آیین گشایش این انجمن مدیرکل کانون استان کردستان توضیح داد: این انجمن با هدف حمایت از فعالیت‌های نمایشی، کمک به شکوفایی استعدادها و بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های این حوزه در شهرستان بیجار و حسن‌آباد یاسوکند راه‌اندازی شده است.

سهیلا شیخی هم‌چنین راه‌اندازی کتاب‌خانه تخصصی نمایش و نمایش عروسکی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فعالیت دوباره جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی قلم، تدوین و دسته بندی نمایش‌نامه‌های تولید شده، تولید نمایش‌های پرتابل و قابل اجرا در همه نقاط توسط اعضای نوجوان ارشد، تدوین کتاب‌های تصویری از نمایش‌های اجرا شده، برگزاری نشست‌های منظم با اعضای ارشد انجمن و تولید نمایش‌های عروسکی را از دیگر اهداف راه‌اندازی انجمن نمایش‌گران بیجار عنوان کرده است.

گفتنی است وجود بسترهای مناسب از جمله تماشاخانه تخصصی نسار در کنار مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیجار فضایی را فراهم کرده تا اعضای نوجوان و ارشد کانون با کمک مربیان توان‌مند بتوانند تولیدات نمایشی خود را اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =