کد خبر: 282990
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
بازدید 514
آشنایی با پدافند غیر عامل در کانون سمنان

اعضای دختر نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در کارگاه فرهنگی «من می‌دانم»‌ با پدافند غیر عامل آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان از برپایی کارگاه فرهنگی با عنوان «من می‌دانم» ویژه اعضای دختر نوجوان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوع پدافند غیر عامل و هم‌چنین به‌منظور تقویت هویت ملی، مربیان در این کارگاه با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور در قالب بحث آزاد و روخوانی از کتاب «انسان و طبیعت» درخصوص چرایی اهمیت موضوع پدافند غیر عامل با اعضا بحث و گفت‌وگو کردند.

شاهی اظهار داشت: اعضا در این کارگاه، ضمن آشنایی با مفهوم پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران به مطالعه موضوعی و محتوایی این پدافند شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، اختفاء، استحکامات، ماکت فریبنده و سازهای امن پرداختند.

وی در ادامه با بیان این‌که فرهنگ‌سازی درخصوص پدافند غیر عامل برای مخاطبان کودک و نوجوان یکی از رسالت‌های مهم جامعه است، افزود: مربیان کانون پرورش فکری در هفته‌ی پدافند غیر عامل با استفاده از منابع موجود در کتابخانه مانند کتاب «انسان و طبیعت»، مجموعه پویانمایی «قصه‌های پادی و پوریا»، مسابقه حضوری و... به بررسی نقش و اهمیت پدافند غیر عامل می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =