کد خبر: 282994
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
بازدید 419
دیدار مدیرکل کانون استان با امام جمعه یزد

سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد به اتفاق معاونین و کارشناسان کانون با حضرت آیت‌الله ناصری نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی یزد، دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، دیدار با امام جمعه‌ی یزد، به منظور معرفی فعالیت‌های کانون و اثر بخشی آن در روند رو به رشد کودکان ونوجوانان در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی، انجام گرفت.

 حضرت آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد، گفت: دنیای امروز با درگیری‌ها و مشکلاتی که دارد و چیزی سرجایش نیست و مشکل ساختار تربیت و اخلاق وجود دارد و روان‌شناسی غرب نتوانسته است پاسخ‌گو باشد و مشکل و موانع رسیدن به کمال انسانی را حل کند.

 نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه یزد، در ادامه‌ی صحبت‌هایش عنوان کرد: انسان در دنیا، ابزاری است که بی اختیار در مسیر مادی و شهوانی گرفتار است و آن‌چه کم داریم اخلاق و تربیت انسانی است. تربیت غربی نمی‌تواند آدم ایثارگر و و باتقوا پرورش دهد. همین پیاده‌روی کربلا را نگاه کنید. از بچه‌ی کوچک تا پیرزن‌ها و پیرمردهای ۸۰ ساله با آن‌چه که دارند با تمام سرمایه‌ی زندگی‌شان به استقبال زوار می‌آیند.

 آیت‌الله ناصری ادامه داد: اهل تربیت ما، مربی ما، معلم ما، باید بدانند رفتن به سمت تربیت غربی درست نیست. فطرت انسان خدایی است و خوبی‌ها در وجود انسان نهادینه است. مرام و اخلاق انسانی باید در کودک و نوجوان ما رشد کند. اگر واقعا شما به عنوان کسانی که با نسل نوجوان و جوان در ارتباط هستید دلتان برایشان می‌سوزد و اگر برای آینده‌ی آن‌ها نگران هستید، باید آن‌چه او را نجات می‌دهد انجام دهید. باید آن‌ها را با خدای خود آشنا کنید. باید بزرگانمان را به آن‌ها بشناسانید. باید ارزش‌های انسانی را به آن‌ها منتقل کنید. چرا غرب بر آموزش و پرورش ما فشار می‌آورد که قهرمانی چون حسین فهمیده از کتاب‌های درسی ما حذف شود. نمی‌خواهند بچه‌های ما عقل‌مدار بار بیایند، علم‌مدار بار بیایند، می‌خواهند بچه‌های ما سطحی بخوانند، حفظ کنند، نمره بیاورند، بعد هم در کوچک‌ترین مساله، همه‌ی ما را به خارج حواله می‌دهند.

 امام جمعه یزد خطاب به حاضران در جلسه، اظهار داشت: شما به عنوان کسانی که با کودکان و نوجوانان کار می‌کنید، باید فکر بچه‌ها را غنی کنید عقل‌شان را رشد بدهید کسی که این‌گونه تربیت شود، حرف بی خود نمی‌زند، با تحقیق و منطق و علم حرف می‌زند.

 وی افزود: یک سبک زندگی دیگری که اروپایی‌ها برای ما، درست کردند، سبک زندگی براساس دنیای مجازی است. وقت نداریم و نسبت به بچه ها مسوولیت داریم. تربیت‌هایمان باید همراه با روان‌شناسی دینی بر اساس آیات و احادیث و براساس شناخت خداوند باشد. آن‌طور که درادامه، نسل نوجوان ما به دنبال علم، پژوهش و خدمت ایثارگرانه باشند. شما در کار خود کارشناسانه و با مطالعه عمل نمایید.

 سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون استان یزد، قبل از فرمایشات حضرت آیت‌الله ناصری، گفت: کانون پرورش فکری، نهادی است که کارش، ساختن نسل آینده‌ی جامعه‌ی ماست. زیربنایی کار می‌کند و اگر بخواهیم که در زمینه‌ی فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، خانواده و مهارت‌های زندگی، فعالیت شود این ماموریت همکاران ماست که روی کودکان ونوجوانان ۴ الی ۱۸ سال، کارکنند.

 وی در ادامه با اشاره به میانگین تحصیلات نیروی انسانی کانون استان درسطح کارشناسی ارشد، عنوان کرد: دوستان ما در کانون پرورش فکری، مربیان فرهیخته و عالمی هستند که به واسطه‌ی مهارت و ممارست‌شان با کتاب، از لحاظ علمی و توانایی فکر و اندیشه بسیار توان‌مند هستند.

 مدیرکل کانون استان، در مورد فعالیت‌های کانون تصریح نمود: مبنای همه‌ی فعالیت‌های کانون براساس کتاب و کتاب‌خوانی است و ۴۴ فعالیت کانون در فصل‌های علمی، اسلامی، فرهنگی، هنری و ادبی تقسیم شده است که می‌توان برای نمونه در فصل اسلامی، به آشنایی با قرآن، آشنایی با حدیث، آشنایی با احکام، اشاره کرد.

 سید حسین پیغمبری ضمن دعوت از حضرت آیت الله ناصری برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون یزد، اظهار داشت: دربخش فرهنگی نیز، می‌توان به زیرساخت‌های اعتقادی و دینی و خانوادگی توجه کرد ودر با فعالیت‌های قصه‌گویی و شعرخوانی و ... آن چه مورد نظر است، انتقال داد.

 محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان نیز قبل از فرمایشات امام جمعه یزد، با اشاره به دیدار مسوولین کانون در سال ۷۷ با مقام معظم رهبری، بخشی ازبیانات ایشان را قرائت کرد: «شما مربی عزیز، شما که درکتاب‌خانه با کودک مواجه می‌شوید، شما که قصه می‌گویید، شما که کتاب می‌فرستید، شماکه کتاب می‌خوانید و شما که در کارهنری و آفرینش های هنری، آن کودک را مخاطب قرار می‌دهید، بدانید الان درست روی نقطه‌ی اصلی و اساسی حرکت می‌کنید. شما درست آن کاری که باید انجام گیرد، انجام می‌دهید.»

 آخوندی بعد از قرائت فرمایشات مقام معظم رهبری، از تفقد ایشان به زنده یاد مهدی آذر یزدی یاد کرد و عنوان نمود: مهدی آذر یزدی نیز درپیامی به جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون، این چنین گفت: «بی تردید در این سال‌های این دوران، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بزرگترین موسسه و یگانه دستگاهی است که می‌خواهد و می‌تواند هدفی راکه، درنام آن تصریح شده، طبق مصالح روز کشور به تحقق برساند.

 آخوندی ادامه داد: کانون با توجه به تنوع فعالیت‌هایی که دارد همه مبتنی برروش‌های خلاقیت محورند که بی تردید کانون، دراین عرصه، درحوزه‌یتربیت و پرورش فکر و ذوق کودکان ونوجوانان،  بلامنازع می‌باشد.

 معاون فرهنگی کانون استان اظهار داشت: فعالیت‌های کانون با روی‌کرد توحیدی دینی انجام شده و در این راستا ویژه برنامه‌هایی چون «نماز، کودک نیایش»، «قصه‌های آسمانی با روی‌کرد قصه‌های دینی و مذهبی»، «برگزاری جشنواره‌ی رضوی همه ساله در قالب ۸ موضوع»، «برنامه‌ی عاشورایی یک جرعه آسمان به محوریت زیبایی‌های عاشورا»، «ویژه برنامه‌ی بوی گل بوی خدا در ماه مبارک رمضان»، «اجرا و تولید ۳۳ اثر سرودهای دینی و وطنی در این سال‌ها»، «تولید سرود درباره‌ی نماز، انتظار امام زمان(عج)»، «بیش از ۱۷ سرود در مورد امام رضا(ع)»، «یک اثر سرود و نمایش در حوزه‌ی دفاع مقدس تحت عنوان روز شمار عاشقی»، برگزار شده است.

 در پایان حضرت آیت‌الله ناصری برای بازدید از مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان یزدف قول مساعد داد و نیز از سوی سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون استان، هدیه ای به رسم یادبود و دو اثر زیبا از آثار مربیان و اعضای کانون به ایشان اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =