افتتاح انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان

با حضور هنرمندان استان زنجان در سالن جلسات کانون پرورش فکری مراحل افتتاح انجمن سرود کانون پی‌ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ محمد نقی صالحی در افتتاحیه انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: سرود نوعی از موسیقی است که نقش و تاثیر زیادی در شکل‌گیری هویت اجتماعی، تاریخی، همبستگی، مقاومت در برابر ناملایمات دارد و نشاط، شادمانی و روحیه تعاون و همکاری را در کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند.

وی اظهار داشت: بی‌شک ترانه‌ها و موسیقی‌های محلی با مضامین دینی، انقلابی، میهن دوستی، دفاع از ارزشهای فرهنگی و ملی را افزایش می‌دهد. سرود و ترانه‌های ملی در تهییج و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان انکار ناپذیر است. نباید اجازه بدهیم که به جای سرود و ترانه ملی، موسیقی پاپ در بین کودکان و نوجوانان ما رواج پیدا کند. سرود هوای تازه و بهاری در جامعه است.

مدیر کل کانون استان خاطر نشان کرد: امروز لازم است همه ما با توجه به سیاست‌های ابلاغی مدیرعامل کانون پرورش فکری در تشکیل انجمن سرود و تولید سرود ملی، دینی و گسترش این فعالیت‌ها در کانون پرورش تلاش کنیم.

صالحی ضمن اشاره به شیوه نامه، اهداف، رویکردها و ویژگی‌ها واجدین شرایط به اهم برنامه‌های قابل اجرا در استان اشاره کرده و از حاضران در جلسه  خواست تا با همکاری تنگاتنگ و برنامه‌ریزی دقیق، انجمن سرود استان را با دعوت از اعضای مستعد، برنامه‌ریزی و هدایت کنند.

در بخش بعدی شرکت کنندگان در جلسه به گفتگو جهت کیفت بخشی و گسترش این هنر در کانون پرداختند و شیوه‌های کاربردی برای مشارکت اعضای هنرمند و مستعد از مراکز شهر زنجان، اعتبارات، وظایف، عنوان انجمن، شناسایی نوجوانان مستعد شهر و دعوت از آنان، محتوای تئوری و عملی و تعامل با سایر گروه‌ها و انجمن‌های سطح شهر مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =