کد خبر: 283052
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
بازدید 1468
بهره‌مندی ۲۲۰۰ کودک و نوجوان از کتابخانه سیار روستایی گرمسار

کودکان و نوجوانان روستاهای غرب استان سمنان از امکانات و فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری بهره‌ می‌برند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمسار از عضویت بیش از دو هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز روستاهای غرب این استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ۱۲ مدرسه از ۱۲ روستای علی‌آباد، رستم‌آباد، کهن‌آباد، جلیل‌آباد، هشت‌آباد، شه‌سفید، داورآباد، یاتری، چشمه‌نادی، جنت‌آباد، فروان و چندآب، عضو کتابخانه کانون گرمسار هستند و ۱۸۰ دانش‌آموز دختر و پسر هم در سال تحصیلی جدید عضو کتابخانه شدند و تعداد ۲۴۶ دانش‌آموز هم برای تمدید عضویت خود اقدام کردند.

قندالی، کارکرد اصلی کتابخانه سیار را همانند سایر کتابخانه‌ها، به جریان انداختن اطلاعات و خدمات به جامعه تحت‌ پوشش عنوان و خاطرنشان کرد: این نوع کتابخانه با ارائه خدمات عمومی و جنبی، گذران اوقات فراغت و سرگرمی فکری کودکان و نوجوانان روستایی را ممکن می‌سازد و با تأمین منابع در توسعه‌ی پایدار کشاورزی و عمران روستایی، نقش پشتیبان اطلاعاتی را ایفا می‌کند.

مربی کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار اظهار داشت: تابستان سال جاری، ۳۵۸ فعالیت فرهنگی، هنری، علمی، اسلامی مانند کاردستی(اوریگامی)، نمایش فیلم، روخوانی و معرفی کتاب، نقاشی، قرآن و حدیث، قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی، مسابقه و... برای دو هزار و ۷۲۲ عضو کودک و نوجوان اجرا و در سه‌ماهه‌ی این فصل تعداد ۵۰۰ جلد و در ماه مهر و دهه‌ی اول آبان نیز تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ جلد کتاب به اعضا امانت داده شد.

قندالی، هدف کتابخانه‌های سیار را از حضور در روستاها، ایجاد فرصتی برابر برای دسترسی همه‌ی کودکان و نوجوانان به کتاب دانست و گفت: یکی از مزایای این کتابخانه، ظاهر ویژه‌ی آن است که مثل کتابخانه‌های بزرگ و تخصصی، محیطی کاملاً خشک ندارد و حرکت دائم خودرو با طرحی چشم‌گیر و عنوان برجسته هم بهترین روش تبلیغ و اطلاع‌رسانی و نشان‌دهنده‌ی هدف مشخص این کتابخانه است.

وی در ادامه با بیان این‌که یکی از وظایف مهم مربی کتابخانه‌ی سیار، جذب اعضای جدید و آگاه‌کردن اعضای قدیمی از میزان و تنوع خدمات این کتابخانه با نصب پوستر کتابخانه و معرفی فعالیت‌های آن در مدارس، استقرار خودروی سیار در روزهای خاص مثل جشن‌ها و عیدهای ملی، مذهبی و... است، تصریح کرد: کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار، تعداد هشت‌هزار و ۳۲۴ جلد کتاب دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =