نمایشگاه عکس «چهل روز بعد» در مرکز فرهنگی هنری نیمروز گشایش یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تعامل مسئولان با کانون می‌تواند زمینه را فراهم‌تر کند تا کودکان و نوجوانان با آسودگی بیشتری به کسب مهارت‌ها بپردازند و در فضایی امن خود را برای ساختن آینده‌ای روشن آماده کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، نمایشگاه عکس «چهل روز بعد» در مرکز فرهنگی هنری نیمروز گشایش یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه، که آثار عکاسی محمدرضا گلزار، عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری نیمروز، به نمایش گذاشتته شده است مدیرکل کانون استان، امام جمعه‌، فرماندار و رییس کتاب‌خانه‌های عمومی نیمروز و بخشدار صابُری(نیمروز) و جمعی از خبرنگاران حضور داشتند.

در حاشیه‌ی افتتاح این نمایشگاه، مدیرکل کانون استان در نشستی با مسئولان این شهرستان ضمن قدردانی از آنان خواهان توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان شد.

معصومه هادی در این خصوص گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند شرایطی فراهم کند تا کودکان و نوجوانان با آسودگی بیشتری به کسب مهارت‌ها بپردازند و کانون همراه و همگام با آنان زمینه‌ی پرورش استعداد و خلاقیت‌های‌شان را فراهم کند تا در فضایی امن خود را برای ساختن آینده‌ای روشن آماده کنند.

وی هم‌چنین آمادگی کانون را برای گسترش فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ی سیار کانون اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ی مناطق روستایی و حاشیه‌ی شهرها، کانون بنابر رسالت خود مبنی بر بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از خدمات کانون پرورش فکری، واحد سیار را طراحی و راه‌اندازی کرد تا افراد بیشتری در سایه‌ی این فعالیت‌ها به شکوفایی برسند.

مدیرکل کانون ادامه داد: در منطقه‌ی سیستان یک واحد سیار در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است که تعدادی از روستاها را تحت پوشش قرار داده، که با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاهای سیستان کافی نیست و در این زمینه لازم است مسئولان برای گسترش این واحد موثر با کانون همراهی و همکاری کنند.

هادی هم‌چنین «سینما کودک» را یکی دیگر از نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان دانست که می‌تواند برای رشد فکری و فرهنگی منطقه بسیار موثر باشد و در ادامه افزود: کانون برای آماده است با همکاری دیگر دستگاه‌ها برای رفع این نیاز ضروری اقدام لازم را انجام دهد.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، امام جمعه‌ی نیمروز ضمن قدردانی از همکاران کانون برای برای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی برای فرزندان یک ضرورت است که کانون به خوبی به انجان این مهم مشغول است.

حجت‌الاسلام محمد راشکی در پایان اعلام کرد که همه‌ی مسئولان وظیفه دارند تا کانون را در انجام برنامه‌های گوناگون فرهنگی حمایت کنند.

محمد حاجی‌حسینی، فرماندار نیمروز هم در سخنانی ضمن حمایت از فعالیت‌های کانون در منطقه، خواستار گسترش فضای کانون و فعالیت‌های آن شد تا کودکان و نوجوانان بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

وی در پایان از اعضای کانون خواست تا با قرار دادن خود در جایگاه یک فرماندار، خواسته‌های خود را برای بهبود شرایط کودکان و نوجوانان بیان کنند.

گفتنی است محمد رضا گلزار از اعضای قدیمی مرکز نیمروز است که هم‌چنان ارتباط خود را با مرکز قطع نکرده و کارگاه‌های بسیاری در زمینه‌ی عکاسی برای اعضا برگزار کرده است.

قابل ذکر است نمایشگاه عکس «چهل روز بعد» تا هفته‌ی آینده، در وقت اداری، پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =