کد خبر: 283088
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
بازدید 716
نشست هم‌اندیشی مربیان هنری مراکز کانون تهران برگزار شد

صبح روز ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷ نشست هم‌اندیشی مربیان کارگاه های هنری با حضور مدیر کل و چهل نفر از مربیان کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این نشست محمود سلیمانی مدیرکل کانون تهران، در جمع مربیان هنری مراکز تهران ضمن قدردانی از تلاش آنان برای فعالیت‌های تابستانه در مراکز، در رابطه بااخلاق و ویژگی‌های رفتاری مربیان و معلمان در فرایند آموزش به کودکان و نوجوانان سخن گفت.

مدیرکل کانون استان با بررسی رابطه مهارت­های رفتاری در مسیر آموزش مهارت‌های هنری گفت: انسان‌ها در بعد فردی و شخصیتی همگی دارای ویژگی‌های خاص اخلاقی هستند که در عمل مشاهده می‌شود. رفتار آن چیزی است که با عمل کردن و در ارتباط با دیگران قابل‌مشاهده و سنجش است. اینکه به دیگران بگوییم چه هستیم و چگونه رفتار می‌کنیم ملاک ارزیابی اخلاق در انسان نیست.

وی افزود؛ ما در جامعه از برخی به واسطه جذابیت‌های رفتاری آنان تأثیر می‌پذیریم و بر برخی نیز تأثیر می‌گذاریم، اما نکته مهم آن است که باید تأثیرپذیری ما از دیگران گزیده، و برای رشد و تعالی خود و منفعت رساندن به دیگران باشد، در غیر این صورت زیان‌آور است.

وی تأثیرپذیری کودکان را از رفتارهای مربیان و معلمان انکارناپذیر دانست و توجه به رفتار، اخلاق، پوشش و بیان مدرسان را یکی از مسائل مهم در بحث آموزش دانست و خاطرنشان کرد؛ کودکان و حتی نوجوانان به تمام زوایای رفتاری معلمان و مربیان خود توجه دارند و از آنان تأثیر می‌پذیرند، پس مربی باید بداند، غیرازآن مهارت های هنری که به بچه‌ها منتقل می‌کند، رفتارها و منش اخلاقی خود را بدون آنکه بخواهد انتقال می دهد و این مهم، حساس‌ترین بخش آموزش است، زیرا اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد ما می‌تواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در زندگی حال و آینده کودکان و نوجوانان و در نهایت در جامعه شود.

سلیمانی با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی در کنار فعالیت‌های هنری تصریح کرد؛ آشنایی با  مشارکت، همدلی، ارتباط سالم باهم نوع، صرفه‌جویی و اسراف نکردن و برخی مهارت­های اجتماعی و رفتاری از همین جمع‌های کوچک در یک کارگاه نقاشی یا سفال و در کنار دیگر همسالان به وجود می‌آید.

در ادامه این نشست که باهدف تبادل تجربه، نقد و بررسی کارگاه‌های هنری شش ماهه اول سال برگزار شد، محبوبه طالبی سرپرست واحد هنری کانون استان، روند اجرای کارگاه های هنری تابستان را مورد ارزیابی قرار داد و منیژه حاتمیان و ربابه حسین پور کارشناسان نقاشی و خوشنویسی این واحد، نکاتی پیرامون برگزاری کلاس های فصل پاییز و زمستان ارائه داده و به نقد و بررسی فعالیت هنری در مراکز پرداختند.

در بخش دیگری از این نشست «حسن صفدریان» معاون اداری مالی و «سعیده عزیزیان» سرپرست معاونت فرهنگی ضمن قدردانی از تلاش شش ماهه مربیان کارگاه های هنری، مباحثی پیرامون برگزاری و نحوه  تشکیل کارگاه ها ارائه و قوانین مربوطه در این خصوص را یادآور شدند و در پایان به پرسش های مربیان در این رابطه پاسخ دادند.

این نشست صبح روز شنبه ۱۲ آبانماه ۱۳۹۷ با حضور مدیر کل، معاون اداری مالی، سرپرست معاونت فرهنگی و جمعی از کارشناسان و ۴۰ نفر از مربیان کارگاه های هنری کانون استان تهران در سالن کنفراس یک مرکز آفرینش های فرهنگی کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =