سوگواره « نیک‌نامان کربلا» در کانون۳۱ تهران برگزار شد

اعضا و مربیان مرکز شماره ۳۱، با حضور محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران، سوگواره « نیک‌نامان کربلا» را برگزار کرده و به مناسبت چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان به عزاداری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با اربعین حسینی ویژه‌برنامۀ «نیک‌نامان کربلا» با حضور مدیرکل استان در مرکز شماره ۳۱ تهران برگزار شد.

محمود سلیمانی در جمع بیش از صد نفر از اعضای کودک و نوجوان این مرکز ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در رابطه با اهداف نهضت عاشورا مطالبی را بیان کرد.

سلیمانی با اشاره به علم امام حسین (ع) و آگاهی ایشان از وقایعی که در کربلا در انتظارشان بود گفت؛ امام می‌دانست در راهی که قدم گذاشته چه پیش خواهد آمد، اما برای حفظ دین و اطاعت از دستور الهی با خاندان مطهرش راهی سرزمین کربلا شد تا به بشریت درس انسانیت بدهد.

مدیرکل استان در بخش دیگری از سخنانش، نقش برجسته و تأثیرگذار زینب کبرا(س) را در حادثه کربلا یادآور شد و نگاه زیبای این بانوی مطهر به شهادت برادر و فرزندانش را توصیف و راه و سیره دختر امیر مؤمنان (ع) را الگویی ارزشمند برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت معرفی کرد.

وی در پایان سخنانش به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم یادآور شد تلاش کنند ضمن عزاداری برای امام حسین(ع)، عمل و رفتارشان در زندگی در راستای تفکر و اندیشه این امام همام باشد زیرا عمل به دستورات ائمه اطهار، به معنای عمل به دستورات خداوند است و این مسیر، راه رستگاری انسان‌هاست.

در بخش دیگر از این ویژه‌برنامه، نقالی روایاتی از واقعه عاشورا توسط «محیا محمدجعفری» و«هلیا حیدری نیا» اعضای نوجوان به اجرا درآمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سپس «علی زمان ابیانه» کودک مداح اهل‌بیت به نوحه‌سرایی پرداخت و مراسم سینه‌زنی برای چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان با نواختن سنج و دمام توسط «عرشیا محمدی و مهدی سجادی فر» اعضای ارشد این مرکز ادامه یافت.

از دیگر برنامه‌های اجراشده توسط اعضا، خوانش دکلمه  توسط «پریماه اله وردی» و اجرای نمایش آئینی نخل گردانی بود که با هنرمندی گروه نوجوانان و با همراهی آوای نی «روح‌الله قادری» به اجرا در آمد.

گفتنی است، «مطهر بوالحسنی و سجاد شهبازیان» نوجوانان فعال این کتابخانه مجریان این ویژه‌برنامه بودند.

هم‌زمان با اربعین حسینی ویژه‌برنامۀ «نیک‌نامان کربلا» با همراهی اعضای فعال مرکز شماره ۳۱ کانون تهران در سالن همایش این مرکز واقع در منطقه ۱۴، بلوار پاسدار شهید گمنام، بعد از میدان امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =