کد خبر: 283180
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
بازدید 806
آغاز طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هم‌زمان با سراسر کشور، طرح ملی کانون مدرسه در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نیز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، طرح کانون مدرسه، امسال نیز در همکاری بین کانون قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

مدت زمان این طرح که مخاطبان آن دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی هستند تا نیمه نخست اردیبهشت سال ۹۸ خواهد بود و ۱۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، چهار کتابخانه سیار و ۵۲ مدرسه ابتدایی در سطح استان در آن شرکت دارند.

این طرح در دو سطح اجرا می‌شود و همه دانش آموزان شرکت ‌کننده در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت به ‌صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان بهره‌مند می‌شوند.

در سطح اول اجرا، دانش آموزان با حضور در مراکز کانون، در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

در سطح دوم طرح کانون مدرسه ،مربیان کانون با هدف بهره مندی شمار بیشتری از دانش‌آموزان از فعالیت‌های کانون هر ماه یک‌ بار با حضور در مدارس مشمول این طرح، فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش خلاق، معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام و شخصیت، کارگاه ادبی، کارگاه هنری و دیگر برنامه‌های متنوع و آموزنده فرهنگی، هنری، علمی و ادبی را برای سایر دانش آموزان اجرا می‌کنند.

طرح «کانون مدرسه» حرکتی رو به جلو برای نیل به اهداف آموزشی و تربیتی کانون و آموزش و پرورش محسوب می شود که بر اساس آن، از ظرفیت‌ها و توانمندی های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، توسعه فرهنگ کتاب خوانی، توان افزایی، افزایش سطح فعالیت‌های گروهی و...میان آنان استفاده می‌شود.

گسترش و تعمیق مهارت آموزی، ایجاد تنوع در محیط یادگیری، تجربه آموزش غیر مستقیم، بهبود و تقویت مهارت های اجتماعی، کارگروهی و پرسش‌گری، افرایش سواد خواندن و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی دانش آموزان از دیگر ویژگی‌های اثرگذار این طرح به‌شمار می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =