کودک و نوجوان خلاق ضرورتِ پیشرفت جامعه‌ی امروز است

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان در اولین یادواره شهدای کودک و نوجوان شهرستان گتوند گفت: کودک و نوجوان خلاق و نو آور، ضرورتِ قطعی پیشرفت جامعه ی امروز است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی در این آیین که در تالار دکتر قیصر امین پور شهرستان گتوند برگزار شد با بیان این مطلب افزود: دفاع مقدس آیینه ی تمام نمای فرهنگ سازی ایثار و تعهد و توجه به ارزش‌ها بود که کودکان و نوجوانان آن روزگار بخوبی دریافتند و سندی ارزشمند بر الگوگیری این نسل افتخار آمیز بود.
وی با اشاره به این که، کودک و نوجوان امروز به مدد پشتوانه ی ارزشمند دفاع مقدس اراده ای بسیار قوی در فتح قله های عزت و سربلندی دارد تاکید کرد: یاد آوری خاطرات دفاع مقدس در قالب قصه های دل‌نشین برای کودکان امری ضروری است. 
بر اساس این گزارش شهردار گتوند نیز در این مراسم گفت: معمولا مخاطب یادواره های شهدا، نسلی هستند که دفاع مقدس را درک کرده اند و یا  فاصله زمانی کمتری با دفاع مقدس دارند و به همین لحاظ فهم و جذب محتوا و مفاهیم یادواره ها برای آنها سهولت بیشتری دارد اما نسل کودک و نوجوان برای درک مفاهیم دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، نیازمند زبان و فرم نوینی است که عموما در یادواره ها چندان مورد توجه قرار نگرفته است و یادواره کودک و نوجوان راهی در جهت رفع این کمبود است.
وی با اشاره به حضور و همکاری ارزشمند مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: بدون شک حضور جوانان صاحب فکر و با برنامه مانند وحید کیانی در راس کانون پرورش فکری کودکان  خوزستان می تواند در جهت بخشی به مفاهیم فرهنگی و هنری کودکان بویژه در حوزه ایثار و شهادت مفید و موثر باشد.
شهردار گتوند در پایان از تلاش و همکاری صمیمانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناحیه مقاومت بسیج، بنیاد شهید وامور ایثارگران، اداره ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر که در اجرای این برنامه نقش مهم و موثری داشتند تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است: در این یادواره علاوه بر همکاری و حضور مربیان و اعضا مرکز فرهنگی و هنری کانون گتوند، آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون استان خوزستان و از برگزیدگان جشنواره بین المللی قصه گویی نیز به اجرا قصه گویی با موضوع دفاع مقدس پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =