نقش سازنده تربیت فرهنگی در پیشرفت جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند گفت: توجه ویژه و همت همه‌ی مسوولان به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در تربیت نسل‌های امروز و فردای جامعه نقش سازنده‌ای دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی طی بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با بیان این مطلب گفت: رمز پیشرفت یک کشور توجه به ضرورت و ترویج فرهنگ مطالعه و برنامه‌ریزی برای ارتقای دانش و آگاهی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تربیت فرهنگی اگر با برنامه‌ریزی انجام شود، نتیجه آن رفع مشکلات و ناهنجاری‌هایی است که آینده جامعه را به مخاطره می‌اندازد .

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسیار موثری در امر تربیت فرهنگی و فرهنگ‌سازیِ مطالعه، کتاب‌خوانی‌و آموزش مهارت‌های زندگی دارد، گفت: شما با نسلی سر و کار دارید که باید از  همان دوران کودکی لذت خواندن را درک و به خواندن کتاب عادت کنند و برنامه‌ریزی هدف‌مند شما خلاء‌های موجود فرهنگی، هنری در آموزش و پرورش را جبران می‌کند که این خود حرکت به سوی خردورزی، دور شدن از جهل و ناآگاهی است.

پیش از سخنان نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان، گزارشی کاملی از فعالیت‌های کانون استان ارایه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در ادامه این بازدید از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند بازدید کرد.

رونمایی از کتاب «نقش درخشان» از دیگر بخش‌های این بازدید بود که صبح روز ۱۹آبان ۹۷ صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =