برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوان در کانون سمنان

کارگاه آموزشی «جام باشگاه‌های کتاب‌خوان» ویژه مربیان تسهیل‌گر در کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی «جام باشگاه‌های کتاب‌خوان» ویژه مربیان تسهیل‌گر در پنج حوزه‌ی گرمسار، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان و شاهرود از سوی رابطان این طرح خبر داد و گفت: تمامی فراگیران این جام، مربیان فرهنگی کانون استان هستند که در دوره‌های عمومی بدو و ضمن خدمت، مباحث مرتبط با ادبیات کودک، انواع ادبیات، کتابداری و شیوه‌های علاقمندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه را گذرانده‌اند.

معدنی، هدف از برگزاری این کارگاه را توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و آشنایی تسهیل‌گران با چگونگی تشکیل جام در مراکز فرهنگی‌هنری، روند اداره طرح، تهیه کتاب‌ها و... عنوان و خاطرنشان کرد: در هریک از دوره‌ها که در حوزه‌های مختلف استان برگزار شده مجموعه دستورالعمل‌ها، فرم‌ها و لیست کتاب‌های مرتبط با هریک از گروه‌های سنی در اختیار آنان قرار گرفته‌است.

وی در ادامه افزود: تعداد اعضای باشگاه و طول دوره‌ای که آن‌ها می‌توانند در باشگاه فعالیت کنند، مستندسازی از فعالیت‌ها و رویدادهای باشگاه‌ها و چگونگی ثبت جام در سامانه، معرفی باشگاه‌های برتر سال‌های گذشته و نمونه‌هایی از شیوه‌های جذاب اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور از موارد مهمی بود که در این کارگاه مطرح شد.

معدنی در پایان تصریح کرد: مربیان تسهیل‌گر پس از دریافت معرفی‌نامه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایست به نشانی اینترنتی www.bookpromotion.ir  مراجعه و نسبت به ثبت باشگاه اقدام کنند.

گفتنی است؛ مربیان تسهیل‌گر تهیه کتاب‌ها از بسته پیشنهادی را از دشوارترین بخش تشکیل این باشگاه دانسته و درخصوص تأمین هزینه‌های خریداری کتاب، نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =