«کتاب‌نوش» به هفته‌ی کتاب رسید

هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب‌، کودکان و نوجوانان به زبان‌ها و گویش‌های مختلف کشور و در قالب فیلم‌های کوتاه، کتاب‌های کانون پرورش فکری را به مخاطبان معرفی خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «کتاب‌نوش» عنوان ویژه برنامه‌ای است که در قالب فیلم‌های نهایت یک دقیقه‌ای با مشارکت کودکان و نوجوانان، ضمن معرفی زبان‌ها و گویش‌های مختلف کشور، کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، جزیره هزار داستان، ماه مهربان، سلام من زمان هستم، سلام من صفر هستم، مجموعه جزیره بی‌تربیت‌ها، مجموعه جدید حیوانات دانشمند، یک شعر بی طاقت، خوش به حال من، خشم قلمبه، آش بلوط، تولد سفید عنوان کتاب‌هایی است که به مخاطبان معرفی خواهند شد. این کتاب‌ها در قالب شعر، داستان، کتاب علمی، کتاب طنز و... به معرفی ژانرهای مختلف برای مخاطبان نیز خواهند پرداخت.

گفتنی است که به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بیش از 10 فیلم کوتاه، مخاطبان با ویژگی‌های هر کتاب آشنا خواهند شد.

قرار است این فیلم‌های کوتاه ضمن نمایش در شبکه‌ی دوم سیمای جمهوری اسلامی، از سوی صفحه‌های‌رسمی و رسانه‌های مختلف کانون نیز بازنشر شود.

گفتنی است همه ساله در این هفته کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی‌هنری متنوعی را به اجرا در می‌آورند. در این برنامه‌ها توجه به نیاز مخاطبان در شهرها و روستاهای دور، توجه به بافت‌های فرهنگی مختلف و اهدای کتاب یکی از اولویت‌های این نهاد است. امسال نیز قرار است در برنامه‌های بیست و ششمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب بیش از 1000 کتاب‌خانه‌ی پستی، سیار و ثابت مشارکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =