عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان

عضویت کودکان و نوجوانان استان سمنان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، رایگان است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از عضویت رایگان مخاطبان ۶ تا ۱۷ سال در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون این استان اعم از ثابت، سیار و پستی خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی طی روزهای بیست‌وچهارم تا یکم آذرماه ۱۳۹۷ با مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان نسبت به عضویت یک‌ساله‌ی خود در این کتابخانه‌های تخصصی اقدام کنند.

جمال، هدف از برنامه‌های هفته کتاب کانون سمنان را در راستای شعار «حال خوش خواندن»، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ارتقای کیفی دانش و مهارت خوانش کتاب در خانواده و مدارس، بالابردن سطح آگاهی والدین و مربیان در مورد شیوه‌های مطالعه، تقویت انگیزه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی و برقراری تعامل فرهنگی با خانواده‌ها و اولیای تربیتی عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳هزار و ۶۸۶ کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری۲۴گانه‌ی این استان هستند و در این مراکز تعداد ۲۸۹هزار و ۳۹۰ جلد کتاب مناسب گروه سنی کودک و نوجوان موجود است.

وی در ادامه افزود: در شش‌ماه نخست سال جاری، تعداد ۱۳هزار و ۵۴۳ فعالیت برای ۱۴۴هزار و ۸۰۱ کودک و نوجوان اجرا شد و تعداد ۵۵هزار و ۵۲۶ جلد کتاب هم به این مخاطبان امانت داده شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان تصریح کرد: آیین تجلیل از اعضای کودک و نوجوان کتاب‌خوان برتر استان، برگزاری نشست ادبی «دو پنجره» با دعوت از زیتا ملکی شاعر نوجوان، اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور از سوی مربیان در طرح «کانون، مهارت، زندگی»، اهدای کتاب، برگزاری نشست کتاب‌خوان و نقد کتاب، معرفی نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان، معرفی تازه‌های کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان و... برخی از برنامه‌های هفته‌ی کتاب کانون سمنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =