کارگاه‌هایی با محوریت «تمرین زندگی» برپا می‌شود

کانون استان تهران در چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با برپایی پنج کارگاه با روی‌کردی در راستای شعار جشنواره یعنی «تمرین زندگی» حضور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ چند کارگاه در چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران اختصاص دارد. 

کاغذ بازی یا اوریگامی، صدا بازی، نمایش‌بازی، عروسک‌سازی و بازی‌های حرکتی و بومی عنوان کارگاه‌های کانون استان تهران است.

در کارگاه صداسازی بچه‌ها یک‌سری صداساز با وسایل دور ریختنی می‌سازند. برای مثال با بطری‌های آب معدنی یا قوطی سوهان و... و با کمک شن، ماسه، سنگ‌ریزه یا عدس ابزاری درست می‌کنند که تولید صدا کند و به نوعی یاد می‌گیرند چگونه از این وسایل دوباره استفاده کنند. همچنین به دلیل استفاده از وسایل دورریختنی به نوعی بحث حفاظت از محیط زیست نیز به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.

غرفه‌ی نمایش‌بازی جایی برای اجرای نمایش خلاق است. در این غرفه با استفاده از ابزار و عروسک‌های کوچک با بچه‌ها نمایش خلاق کار می‌شود. بچه‌ها در این کارگاه می‌آموزند با ابزار خیلی ساده می‌توانند نمایش‌های مختلفی را در هر فضایی که قرار دارند، اجرا کنند.

همچنین بازی‌های بومی و سنتی که در گذشته انجام می‌شده است مانند کلاغ‌پر، عمو زنجیرباف یا طناب‌کشی در غرفه‌ی بازی‌های حرکتی برای کودکان حاضر در جشنواره اجرا می‌شود.

در غرفه‌ی عروسک‌سازی نیز با ابزار و وسایل ساده‌ای به کودکان آموزش ساخت عروسک ارایه می‌شود. در این غرفه تاکید بر استفاده از ابزار ساده است تا بچه‌ها خیلی درگیر ساخت و سازهای پیچیده نشوند.

با توجه به این‌که شعار این دوره از جشنواره «تمرین زندگی» است، کانون استان تهران نیز با همین روی‌کرد در جشنواره حضور دارد و هر کدام از فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای آموزش یک‌سری مهارت به بچه‌ها است.

بر همین اساس، بچه‌ها می‌توانند با چیزهایی که در دسترس‌شان است ساخت و ساز یا صرفه‌جویی را یاد بگیرند و بدانند با ابزاری که در اختیارشان است و شاید به نظر دور ریختنی هم باشد می‌توانند با خلاقیت، چیزهای تازه‌ای خلق کنند و به واسطه‌ی همین کار مهارت‌هایشان را افزایش دهند.

همچنین در بازهای گروهی بر روی تعامل بچه‌ها با یکدیگر تمرکز شده است. تا کودکان به فعالیت‌های گروهی توجه و مهارت کار کردن با هم را بیشتر تمرین کنند.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ۲۶ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =