مراسم رونمایی از کتاب‌ «الو الو خدایا»در مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مراسم رونمایی از کتاب«الو الو خدایا» در مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم زمان با هفته کتاب، در تاریخ 27 آبان 1397، مراسم رونمایی از کتاب"الو الو خدایا" در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو کانون استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسوولان شهرستان آبیک، در کنار«مژده اروجی»مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و نویسنده این کتاب «مهدی مردانی» (کارشناس آفرینش های ادبی کانون استان قزوین و شاعر ونویسنده حوزه کودک و نوجوان) حضور داشتند.

«اله‌یار مهدی» رییس شورای شهر آبیک، «کرم الله زرگر»رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، «رمضان حیدری»رییس کتابخانه‌های عمومی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش، کارشناسان فرمانداری، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی و شمار دیگری از مسوولان فرهنگی در کنار 82 نفر از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی زهره بیانیان و اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک و دو از جمله مهمانان این مراسم بودند.

تلاوت گروهی قرآن کریم توسط خردسالان مهمان، اجرای سرود جمهوری اسلامی، نمایش نماهنگ استقبال اعضای مرکز از کتاب «الو الو خدایا»و خوش‌آمدگویی مربی مسوول مرکز، از برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه، مدیرکل کانون همراه با گرامی‌داشت هفته کتاب، این مناسبت را فرصتی برای ایجاد زمینه انس بچه‌ها با کتاب دانست و از همه مسوولان و بزرگترها خواست تا با همراهی و همدلی با مربیان کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان همکاری کنند.وی خطاب به مهمانان کوچک این مراسم، کتاب را پنجره‌ای به سوی دانایی و توانایی دانست که بچه‌ها با دوستی با آن می‌توانند تجربه و آگاهی خود را بالا ببرند.

در ادامه با حضور مسوولان مهمان، کتاب «الو الو خدایا» رونمایی شد و مهدی مردانی (نویسنده این کتاب)در گفت و گویی صمیمانه با بچه‌ها به معرفی خود و این کتاب پرداخت.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، این کتاب را فرصتی کوچک برای آشنایی بچه‌ها با راه‌های ارتباط با خدا دانست و با آنها درباره مفاهیم سروده‌های این کتاب به گفت و گو نشست.

مردانی در بخشی از سخن خود،نوشتن را شجاعانه‌ترین کار دنیا دانست و از بچه‌ها خواست، با جرات و شهامت وارد کار نویسندگی شوند.

وی در ادامه به پرسش‌های بچه‌ها درباره نویسندگی، این کتاب و راه‌های شاعرونویسنده شدن پاسخ داد.

در پایان مردانی، یکی از سروده‌های خود در این کتاب را برای مهمانان مراسم خواند و در یک مراسم جشن امضای کتاب، اثر خود را به مهمانان این برنامه تقدیم کرد.

گفتنی است مهدی مردانی متولد 1357 در تهران، حدود 13 سال است که کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین است. از آثار مردانی در حوزه کودک و نوجوان می‌توان به «پروازهای پرپر»، «دلتنگی‌های یک آپارتمان»، «کفشدوزک» و «پشت سر پاییز» اشاره کرد. این نویسنده همچنین آثاری را در حوزه بزرگسال دارد که از جمله آنها می‌توان به «مرگ قلابی ماهی‌ها»، «پایین پای ابیات» و «پشت پرده ملکوت» اشاره کرد.

«الو الو خدایا» مجموعه 13 شعر کودکان ویژه گروه سنی الف و ب است که مهدی مردانی آنها سروده و «معصومه پورمند» تصویرگری آن را برعهده داشته است.این کتاب توسط انتشارات سایه گستر درسال 96 به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =