آشنایی با مکانیک و الکترونیک در بسته روباتیک

«صنایع رباتیک آراد» با طراحی بسته‌هایی برای کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ ساله امکان آشنایی این مخاطبان با مکانیک و الکترونیک را در قالب بسته‌های روباتیک فراهم آورده است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، «روبات کوچولوی من»،«روبووار»، «کیتاروبو» و «سنسوروبو» عنوان بسته‌هایی است که به ترتیب برای گروه‌های سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۳ سال  ۱۴ تا ۱۶ سال تولید شده است.

علیرضا شعبانی مسوول غرفه‌ی «صنایع رباتیک آراد» در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت:« این شرکت فعالیت خود را از سال ۸۵ آغاز کرده است و با طراحی بسته‌هایی که مکمل یک‌دیگر هستند ابزارهایی را برای آموزش مکانیک و الکترونیک فراهم آورده است.»

وی درباره‌ی محصول مناسب رده‌ی سنی ۴ تا ۶ سال با عنوان «روبات کوچولوی من» گفت: «خردسالان در این بسته ضمن آشنایی با سازه‌ها، طریقه‌ی اتصال پیچ و مهره‌ها را می‌آموزند. این مخاطبان می‌توانند با اشکال هندسی در این بسته آشنا شوند.»

ربات جنگجو،‌ ربات فوتبالیست، ‌ربات آتش‌نشان محصولاتی است که در بسته‌ی «روبووار» جای گرفته‌اند، شعبانی ضمن بیان این مساله به کاربردهای دو بسته‌ی مناسب نوجوانان نیز اشاره کرد: «دوبسته‌ای که برای نوجوانان ۱۱ تا ۶ سال تهیه شده است بر آموزش الکترونیک تکیه دارد. مخاطبان در این دو بسته با مدارها و طریقه‌ی برنامه‌نویسی آشنا خواهند شد.»

گفتنی است جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در چهارمین سال برگزاری خود به معرفی اسباب‌بازی‌های تولید ایران می‌پردازد. این جشنواره تا روز دوم آذر ۱۳۹۷ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =