ویژه برنامه‌های هفته کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هم‌زمان با هفته کتاب، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین، برای اجرای برنامه‌های متنوع به این مناسبت، در تلاش و تکاپو هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کدکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین به اجرای برنامه‌های متنوع پرداخته اند.

دعوت از مدارس و اجرای برنامه‌هایی با محوریت ایجاد انس با کتاب در کودکان و نوجوانان، حضور مربیان کانون در مدارس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه کتاب و ثبت نام رایگان بخشی از تلاش مراکز کانون برای گرامی‌داشت هفته کتاب است.

بر این اساس مربی کتابخانه سیار شهری کانون قزوین با همکاری مدارس ابتدایی، فعالیت‌های روخوانی کتاب، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه، کارگاه نقاشی گروهی، اهدای جایزه به اعضای کتاب‌خوان و برگزاری کارگاه ادبی با دعوت از یکی از مربیان کانون را انجام داد.

مربی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک و دو هم در نشستی با مسوولان فرهنگی این شهرستان، درباره امکان همکاری‌های بیشتر و اجرای برنامه‌های مشارکتی در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان به رایزنی پرداختند.

هم‌چنین مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو آبیک دومین نشست آموزش مهارت‌های فرزند پروری را با محوریت تشویق فرزندان به کتاب‌خوانی برگزار کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد، کارگاه بلندخوانی به مناسبت هفته کتاب، آغاز شده است.در این کارگاه تاکنون ۶ کتاب کانونی با حضور ۱۳۵ عضو دخترو پسر بلندخوانی شده است.

در این کارگاه از شیوه های متنوعی برای جذب اعضا استفاده می شود.معرفی تکنیک‌های تصویرگری، مسابقه، بحث آزاد، کارگاه کاردستی‌های مرتبط با موضوع کتاب و خلاصه نویسی از جمله فعالیت‌های جنبی این کارگاه است.

مرکز فرهنگی و هنری الوند با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌هاس شهرستان البرز، یک ویژه برنامه مشارکتی برگزار کرد. در این برنامه کانون فعالیت‌های قصه گویی، نمایش عروسکی و اجرای مراسم خوش‌آمدگویی به مسوولان را برعهده داشت. «رضا گروسی » فرماندار شهرستان البرز، «صدیقه ربیعی» بخشدار الوند، «رویا اسماعیلی » مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، «محمد صمدی» مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ، از جمله مسوولان مهمان این مراسم بودند.

گفتنی است این برنامه با رونمایی از کتاب، قدردانی از نویسندگان و افتتاح باشگاه‌های کتاب‌خوانی کانون همراه بود و از میان ۱۰ برگزیده مسابقه کتاب‌خوانی استان،۷  نفر از آنها اعضای مرکز فرهنگی وهنری الوند بودند که در این مراسم مورد قدردانی قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =