معرفی فعالیت‌های مراکز فراگیر کانون تهران در نمایشگاه و کنفرانس ملی کودکان با نیازهای ویژه

فعالیت مراکز فراگیر کانون استان تهران در نخستین نمایشگاه و کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت، که در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۳۹۷ به همت سازمان بهزیستی برگزار شد، به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت بهزیستی صبح  روز ۲۸ آبان ۱۳۹۷ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه کودکان با نیازهای ویژه، آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در این کنفرانس ملی که باهدف دستیابی به راهکارهای ارتقاء جایگاه کنونی کودکان دارای معلولیت با تأکید بر همکاری بین بخشی، حساس سازی، آگاه‌سازی و افزایش سطح مشارکت جامعه و دستیابی به فضای مناسب تبادل اطلاعات نوین بنیادی و کاربردی و تشکیل شورای مشورتی کودکان دارای معلولیت برگزار شد، ۴۰ نفر از مربیان مراکز فراگیر کانون استان و کارشناسان مرتبط با این حوزه، حضور یافته و از پنل های آموزشی بهره‌مند شدند.

محورهای سخنرانی در اولین روز از کنفرانس« دسترسی عادلانه به خدمات سلامت کودکان دارای معلولیت، فراگیر سازی آموزشی برای کودکان و دانش آموزان دارای معلولیت، کودکان دارای معلولیت در بستر قوانین، مشارکت اجتماعی کودکان دارای معلولیت» بود.

همچنین در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از فعالیت سازمان‌های مرتبط با حوزه کودکان با نیازهای ویژه، همچون بهزیستی، فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، نابینایان، ناشنوایان برپا شد که در این میان، غرفه مراکز فراگیر کانون با ارائه امکاناتی مانند کتاب‌های بریل، کتاب‌های لمسی و... میزبان مدعوین و مراجعه‌کنندگان بود.  

در بخش دیگری از غرفه کانون استان، بخش هایی از فعالیت‌ های مختلف اعضای فراگیر در مراکز کانون استان، همچون نمایش عروسکی، سرود، قصه گویی و ... به صورت فیلم، در معرض دید عموم قرار گرفت.

گفتنی است؛ کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت با همکاری سازمان بهزیستی کشور و صندوق کودکان ملل متحد(UNICEF) روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه جاری در مجموعه فرهنگی _ورزشی تلاش برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =