اسباب‌بازی، یک کالای اساسی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است از آنجا که اسباب‌بازی نقش تربیتی دارد و در رابطه‌ی مستقیم با روح و فکر کودکان است بایستی این کالا را کالای فرهنگی قلمداد کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طیبه سیاوشی ضمن حضور در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری گفت: «متاسفانه در مباحث تولیدی معمولاً بیش‌تر به کالاهای صنعتی توجه شده و آن‌ها را کالای اساسی می‌نامیم. در حالی‌که کالایی مثل اسباب‌بازی یا نوشت‌افزار کالاهای اساسی هستند که نقش تربیتی دارند و در ارتباط مستقیم با روح و فکر کودکان‌اند. این تاثیرهای مهم را نباید نادیده گرفت و فراموش کرد. از همین روست که چنین کالاهایی، کاربردی فرهنگی دارند.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس تاکید کرد: «اگر به اسباب‌بازی با این نگاه بپردازیم عرصه‌ی مناسبی برای تولید خواهد بود. با نظارت دولت و مسوولان، تولیدکنندگان سودآوری خواهند داشت و این اقدام برای مردم آورده‌ی فرهنگی خواهد داشت.»

وی در این راستا افزایش کیفی این تولیدات را مهم خواند: «با دیدن آثار این جشنواره و مقایسه با محصولات گذشته رشد کیفی آثار قابل توجه است. اما به خاطر داشتم پیش‌تر به دلیل کیفیت پایین، اجناس خارجی خریداری می‌شد. چیزی مانند لگو نسل به نسل باقی می‌ماند و کودکان زیادی با آن بازی می‌کردند. قطعا مانا بودن یک اسباب‌بازی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.»

سیاوشی اشاره کرد: «هم‌اینک در هر خانواده‌ی متوسط رو به پایین یا کم درآمد هم یک قلم اسباب‌بازی را می‌بینیم. بنابراین مصرف کنندگانی وجود دارند. اما اگر کیفیت بخشی نیز صورت بگیرد میزان این خریداران افزایش می‌یابد.»

وی در پایان از حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از تولید کنندگان اسباب‌بازی خبر داد: «در کمیسیون فرهنگی حاضریم با انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و شورای نظارت بر اسباب‌بازی تعاملی داشته باشیم تا عرصه را برای این صنعت تسهیل کنیم.»

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز دوم آذر ۱۳۹۷ به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =