در مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه سه کشور

برگزیدگان مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه سه کشور معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر، هیات داوران این مرحله متشکل از علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و سارا روستاپور پس از بررسی قصه‌ها برترین‌های این دوره را معرفی کردند.

بر اساس این گزارش در این مرحله داوران، سمیه سپندی با قصه «آهنگ دوستی» از اصفهان را به عنوان نفر اول، زهرا میرزایی‌خواه با قصه «چه خانه زیبایی» از بوشهر را شایسته رتبه دوم و آسیه رحمتی با قصه «زیباترین هدیه دنیا» از خوزستان را به عنوان نفر سوم معرفی کردند.

هم‌چنین شعله ایل‌بیگی‌پور با قصه «بابا آلبالو» از چهارمحال بختیاری رتبه چهارم  و سمیه یزدان بخش با قصه «غول هاپیشو» از استان فارس رتبه پنجم مرحله منطقه‌ای حوزه سه را کسب و به مرحله ملی راه یافتند.

بر همین اساس هیات داوران این جشنواره مریم سامی با قصه «با من بخوان تا یاد بگیری» و محسن جمشیدی با «قصه پهلوان پنبه» از اصفهان، نگار مکاریان با قصه «نبرد رستم و اشکبوس»، وحید بهزادی با قصه «پادشاه دست طلا» از بوشهر، صغری عالی‌پور با داستان «زاغ و زیرک» از چهارمحال بختیاری، فرشته پورنعمتی با قصه‌ی «قلقلی و آرزوهای بزرگ» و فاطمه رشیدی با قصه «تعبیر باران» از استان خوزستان و حسین فدایی صدر با قصه «پشمی آوازه‌خوان» از فارس، محبوبه ظفری با قصه «بدترین تولد ماربوا» و جمیله فلاحی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از کهگیلویه و بویر احمد  را نیز شایسته تقدیر دانستند.

هیات‌داوران بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی ۳ کشور، ضمن قدردانی از برگزاری این جشنواره در اهواز و با ارج نهادن بر تلاش‌های سی قصه‌گوی شرکت‌کننده، ابراز خرسندی خود را از تأثیرهای موفق برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی در استان‌ها اعلام و بر استمرار آموزش بخش‌های مختلف قصه‌گویی، از انتخاب متن‌ مناسب تا اجرای مناسب قصه‌گویی تأکید کردند.

هم‌چنین در بیانه هیات‌داوران هماهنگی ارتباط عنوان و متن قصه، رعایت ایجاز و اجتناب از اضافه‌گویی‌های تکرارهای غیرضروری و اجتناب از توصیف صرف و پرداختن به ساختار داستانی قصه‌ها تاکید شده است.

مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که با حضور ۶ استان کشور از ۳۰ آبان ۱۳۹۷ در اهواز آغاز شده بود  شامگاه یک آذر ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان به کار خود پایان داد.

در این آیین برگزیدگان جوایز خود را از دست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =