لوح سپاس، به پاس تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی

لوح سپاس فرماندار تالش به‌پاس تلاش برای گسترش و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه، به مربیان و اعضای کانون پرورش فکری این شهرستان اهداشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، طی آیینی که با حضور مروجان و رابطان کتاب و کتاب‌خوانی و در محل فرمانداری تالش صورت‌گرفت، مربیان و اعضای کانون این شهرستان به‌ پاس تلاش برای توسعه فرهنگ مطالعه درجامعه، به ویژه درمیان کودکان و نوجوانان تجلیل شدند.

در این آیین که هم زمان با بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزارشد، فرماندار شهرستان تالش درخصوص ارزش کتاب و کتاب‌خوانی درجامعه، به‌ویژه اهمیت نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان نسل کودک و نوجوان مطالبی را ارایه‌کرد.

سید عیسی مهدوی هم‌چنین به پیشرفت فضای مجازی درجامعه و استقبال مخاطبان از این فن‌آوری نوپدید اشاره و ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب از سوی دست‌اندرکاران را برای علاقه‌مندسازی مخاطبان به کتاب و  بهره‌گیری خردمندانه از فرصت‌های فضای مجازی خواستارشد.

او هم چنین نقش دستگاه‌های فرهنگی هم چون کانون پرورش فکری را در بسط و گسترش  فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی مهم برشمرد و با اشاره به فعالیت‌ مرکز فرهنگی هنری و هم‌چنین کتاب‌خانه پستی شهرستان تالش گفت: این فعالیت‌ها نقش به‌سزایی در مدیریت فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان شهری، روستایی و عشایر ایفامی‌کند.

شهلا ابراهیمی، مربی مسوول کانون تالش نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های این مرکز فرهنگی هنری و هم‌چنین کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری  پرداخت و آماری از تعداد کتاب و اعضای آن در سطح شهر و ۱۵ روستای شهرستان تالش ارایه‌کرد.

برپایه این گزارش، تجلیل از «پرنیان زینالی» و «گُلسا زینالی»، برگزیدگان کشوری مسابقه کتاب‌خوانی، تقدیر از چهارعضو برگزیده استانی این مرکز و هم‌چنین، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش پایانی این آیین بود که با اهدای لوح سپاس فرماندار و بسته‌های فرهنگی امام‌ جمعه ‌این شهرستان به آنان همراه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =