«جشن کتاب» به‌میزبانی ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون گیلان برگزارشد(۱)

هم‌زمان با بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی، «جشن کتاب» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی را درحالی جشن گرفتند که همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و همگامی دستگاه‌های اجرایی با فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی، نقطه‌ی روشن برنامه‌های این روزها بود.

برهمین اساس، مراکز فرهنگی هنری کانون از تاریخ ۲۴ آبان تا یکم آذرماه ، ۱۳۹۷ با هدف توسعه‌ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، تمرین مهارت‌های زندگی و  تقویت لذت خواندن در میان آینده‌سازان، پذیرای مخاطبان شدند و با شعار «حال خوش خواندن»، در سه محور فرهنگی، ادبی و هنری به برگزاری مهرواره،  نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه کتاب و.... پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت به همین مناسب، ویژه‌برنامه‌ی «تمرین زندگی در سایه کتاب» میزبان کودکان و خانواده ها شد و در این میان مربیان با برپایی نمایشگاه آثار کتاب‌خوانی، اجرای طرح«هفت گام با کتاب»، شعرخوانی با روش بازی با کارت، آموزش کاغذ و تا، معرفی آثار مربوط به فعالیت کتاب‌خوانی و اجرای مسابقه‌ی حضور ذهن پذیرای مخاطبان شدند.

حضور کودکان و خانواده ها در فعالیت های  هفته کتاب مرکز مجتمع

کتابسازی اعضای مرکز مجتمع

اجرای نمایش خلاق، نمایش و نقد فیلم و هم‌چنین اجرای نمایش«ارزش‌ کتاب، قدرآب» و برگزاری مسابقه «حضور ذهن»، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب مرکز فرهنگی هنری مجتمع به شمارمی‌رفت.

اجرای نمایش « ارزش کتاب، قدر آب»
حضور کودکان وخانواده ها در برنامه های هفته کتاب مرکز مجتمع رشت

درهمین حال مرکز فرهنگی هنری رستم آباد با دعوت از کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها و برپایی نمایشگاه کتاب، کتاب‌سازی و تصویرگری کتاب‌های کانون به استقبال هفته کتاب و کتاب‌خوانی رفت.

هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری رستم آباد

اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور، معرفی و روخوانی کتاب، شعرخوانی، اجرای مسابقه «بازی با کلمه‌ها»، «جورچین کتاب‌های کانون» و برگزاری کارگاه‌های نوشتن خلاق، تصویرگری کتاب و آموزشی کاردستی با بهره‌گیری از کتاب‌های کانونی، ازجمله برنامه‌های مربیان این مرکز بود و در این میان نیز کودکان و نوجوانان ضمن شرکت در کارگاه نقد و بررسی کتاب، به تماشای فیلم‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان پرداختند.

 مرکز فرهنگی هنری منجیل هم در هفته کتاب و کتابخوانی میزبان کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و مسوولان بود.

برپایی نمایشگاه کتاب و فعالیت های کتاب محور

مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در این روزها با برپایی نمایشگاه، اجرای فعالیت‌های معرفی و روخوانی کتاب، اجرای بازی «بربال مرغک» و هم‌چنین فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مندی چون: نمایش‌نامه‌خوانی، اجرای پانتومیم با موضوع کتاب‌، اجرای سرود و هم‌چنین، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، به ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی پرداختند.

نمایش نامه خوانی  اعضای نوجوان

حضور شهردار و مسوولان شورای شهر منجیل در مرکز نیز ازجمله برنامه‌ها بود و مسوولان ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون در جهت بسط و گستری فرهنگ مطالعه، از تاثیر مثبت کتاب‌خوانی برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها سخن‌گفتند.

همراهی مسوولان با فعالیت های  هفته کتاب کانون منجیل

مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان نیز با برپایی نمایشگاه آثار اعضا و عرضه‌ی محصولات فرهنگی، هفته کتاب را آغاز و با دعوت از دانش‌آموزان مدارس و اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب، قصه‌گویی، روخوانی و بلندخوانی کتاب و آموزش کاردستی، به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اقدام‌کرد.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از کتاب«مارمولک سبز» و هم‌چنین بازدید مربیان و اعضا از «چاپ‌خانه نوین» و آشنایی با شیوه‌های انتشار کتاب، دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان برای آینده سازان ایران اسلامی بود.

مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان در هفته کتاب

         مرکز فرهنگی هنری املش در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، افزون بر برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در این کانون، ویژه‌برنامه‌ای را نیز برای دانش‌آموزان مدارس تدارک‌دید.

آشنایی کودکان و نوجوانان با تازه های کتاب

براساس این گزارش، مربیان کانون با حضور در مدارس«شهید مدرس»، «شهید شیرودی»،«شهید پاکیده» و مدرسه« هفده شهریور»، به معرفی کانون و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور پرداخته و از کودکان و نوجوانان نیز برای عضویت در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دعوت‌کردند.

حضورمربیان کانون املش درمدارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =