نشست تخصصی «سیر کارگاه‌های شعر»

دومین نشست تخصصی مربیان ادبی استان در سال ۱۳۹۷ به موضوع «سیر کارگاه‌های شعر برای اعضای نوجوان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی این نشست صبح و عصر روز شنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۷ در سالن جلسات دفتر استان برگزار شد.

محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقاء سطح بینش علمی و عملی آنها یکی از اهداف در برنامه‌ریزی سال ۱۳۹۷ استان بوده است و مرکز آفرینش‌های ادبی نیز در راستای رسیدن به این هدف، برگزاری نشست‌های تخصصی و همچنین تعریف سیر مطالعاتی برای مربیان را در دستور کار خود قرار داده است.

نشست تخصصی «سیر کارگاه‌های شعر» با حضور کارشناسان و مربیان ادبی استان و با تدریس حسین تولایی شاعر کودک و نوجوان و کارشناس مسئول ادبی منطقه پنج کشور در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

این نشست با انتخاب شعر از مجموعه‌های شعر نوجوان و نقد و بررسی اشعار از لحاظ ساختار، محتوا و ارتباط با مخاطب آغاز شد.

حسین تولایی به اهمیت مخاطب‌شناسی در شعر نوجوان اشاره کرد و گفت: شعر نوجوان باید آیینه‌ای باشد که نوجوان خودش را در آن ببیند. به بیان دیگر شعر متعلق به دنیای نوجوان امروز باشد نه خاطرات نوجوانان نسل‌های پیش.

گفت‌وگو در مورد اصول چینش بندها در شعر نو و سپید و همچنین ارائه شاهد مثال و معرفی کتاب‌های موفق حوزه شعر نوجوان از دیگر مباحث طرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است این دومین نشست تخصصی مربیان ادبی در سال ۱۳۹۷ بوده است. اولین نشست با عنوان «نوشتن خلاق و تحلیل دست نوشته‌های اعضا» نیز با حضور مربیان و رابطان ادبی استان در ۲۵ شهریور سال جاری با تدریس انسیه موسویان کارشناس مسئول بخش مکاتبه‌ای کانون کشور برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =