توان‌مندسازی کودکان، نیازمند هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی

طی نشست هم‌اندیشی مسوولان اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان با معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، بر ضرورت هم‌گرایی افزون‌تر این دو دستگاه‌فرهنگی تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، طی این نشست که با هدف بررسی زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر میان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش صورت‌گرفت، پیشینه‌ی همراهی‌های دو طرف درمسیر افزایش‌ آگاهی‌های کودکان و نوجوانان مرورشد و دراین میان حاضران در سایه‌ی هم‌اندیشی، به ارایه‌ی پیشنهادهای سازنده برای جذب و پایدارسازی حضور کودکان و نوجوانان درمراکز فرهنگی هنری پرداختند.

براساس این گزارش، معاون فرهنگی کانون استان گیلان در این نشست به اهمیت تعامل کانون و مدرسه اشاره و ضمن یادآورشدن فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری گفت: این مجموعه توانسته با بهره‌گیری از روش‌های آموزش غیرمستقیم، نقش به‌سزایی در افزایش مهارت‌های زندگی و انتقال آموزه‌ها به کودکان و نوجوانان داشته‌باشد.

ضیاء‌غیوری در ادامه با تبیین این موضوع که لازمه‌ی آگاهی‌بخشی به نسل کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت است، تصریح‌کرد: برای دست‌یابی به این هدف، نیازمند برنامه‌محوری و حرکت در مسیر تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز همراهی همیشگی کانون و آموزش و پرورش را مورد توجه‌ قرارداد و با تاکید براین موضوع که پرورش، مقدم بر آموزش است، افزود: همکاری با کانون طی سال‌های اخیر نیز با نگاهی ویژه به این مهم صورت‌گرفته‌است.

مریم انجم روز در همین حال دست‌آوردهای کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش را ثمره‌ی تلاش‌های همکاران این دو دستگاه فرهنگی دانست و بر ضرورت گسترش همکاری‌ها برای یاری‌رسانی به علم‌آموزی آینده‌سازان ایران اسلامی تاکیدکرد.

گفتنی است طی این نشست که در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت صورت‌گرفت، کارشناس مسوول فرهنگی کانون گیلان وهم‌چنین، همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز به بیان‌دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود برای ارتقای سطح‌ همکاری‌ها پرداختند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =