کتابخانه‌های فراگیر کانون روز جهانی معلولان را گرامی‌ می‌دارند

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۰ کانون پرورش فکری استان تهران، در روز جهانی معلولان میزبان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه است تا در کنار مسئولان و مربیان خود به پاس‌داشت این روز بپردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل کانون، اعضای پنج مرکز فراگیر کانون استان تهران‌، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ با حضور در کارگاه‌های اوریگامی، سفال و کارگاه ادبی جشن روز جهانی معلولان را آغاز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بخشی از اعضای این مراکز را کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند که در کنار هم‌سن و سالان خود از آموزش‌ها و امکانات کانون بهره می‌برند. این اعضا همچون قبل در کنار یکدیگر از کارگاه‌ها استفاده خواهند کرد.

بر همین اساس اجرای سرود از سوی اعضای مرکز ۲۰ و شعرخوانی و داستان‌خوانی از سوی اعضایی که نیازهای ویژه دارند بخشی از برنامه روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال فرشتگان» خواهد بود که با حضور مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

تقدیر از این کودکان و نوجوانان که به دلیل فعالیت‌های ادبی هنری به عنوان اعضای برتر شناخته شده‌اند، بخشی از این برنامه خواهد بود.

قرار است برنامه «بر بال فرشتگان» با قصه‌گویی یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز همراه باشد.

گفتنی است برنامه‌ریزی مراسم از سوی کانون استان تهران انجام شده است و مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۰ واقع در میدان راه‌آهن، پارک راه‌آهن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۲ آذر میزبان این جشن خواهد بود.

در سال‌های اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ آثاری به خط بریل، راه‌اندازی مراکز فراگیر در کل کشور، استفاده از هنر کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در جشنواره‌های تئاتر و... تلاش کرده است به انعکاس توانمندی این افراد بپردازد و قدم‌هایی را در تسهیل مشکلات آنان بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =