کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی ویژه‌ی معلمان زاهدان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «نداشتن مهارت‌های ارتباطی» و «نبود عزت نفس» ریشه‌ی بسیاری از مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی ویژه‌ی معلمان زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این رابطه گفت: «نبود عزت نفس»، «ناتوانی در بیان احساسات» و «نداشتن مهارت‌های ارتباطی» ریشه‌ی بسیاری از مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند که برای مقابله با فشارهای متعددی که در زندگی بر افراد وارد می‌شود، میزان توان‌مندی‌های اجتماعی و روانی آنان مهم است.

معصومه هادی، که تدریس در این کارگاه را به عهده داشت، اجرای برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای بالا بردن سطح بهداشت روانی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و افزود: این مهارت‌ها شامل مجموعه‌ای از توانایی‌هایی هستند که قدرت سازگاری، رفتار مثبت و کارآمدی افراد را افزایش می‌دهد و در نتیجه شخص قادر است به صورت موثر با چالش‌های زندگی روبه‌رو شود.

قابل ذکر است در این کارگاه ۴ ساعته راهبردهایی برای سلامت روانی- عاطفی خانواده، دوستی با فرزندان و تقویت اعتقادات آنان، ایجاد سازگاری در محیط خانه، ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش و صمیمیت، تلاش در جهت تامین نیازهای مادی و معنوی، توجه به نیازهای روحی و عاطفی و... سرفصل‌هایی بود که مورد بحث قرار گرفت و حاضران به صورت عملی این مهارت‌ها را تمرین کردند.

گفتنی است کارگاه مهارت‌های زندگی، که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، با استقبال دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون روبه‌رو شده و این کارگاه‌ها برای کارکنان و خانواده‌های آنان در مجتمع کانون در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =