نمایش راه خونه فرشته‌ها؛ نگاه عرفانی به ایثار دارد

نویسنده نمایش راه خونه فرشته‌ها با بیان اینکه اساس تئاتر برپایه متن و نگرش نویسنده و دریافت خوب کارگردان از آن متن است، گفت: نمایش راه خونه فرشته‌ها؛ نگاه فراملی و عرفانی به مساله ایثار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، حمیده ناجی در حاشیه اجرای نمایش راه خونه فرشته‌ها در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران درباره الهام گرفتن نمایش و اینکه داستان آن چیست؟ اظهار کرد: طرح اصلی نمایشنامه راه خانه فرشته‌ها براساس ایده دخترم بوده است که با اضافه کردن شخصیت‌ها نمایشنامه‌اش نوشته شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای نخستین بار به‌صورت کار کارگاهی برای جشنواره‌های تئاتر کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا شد، افزود:  بعد از اجرا به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر اجرای کارگاهی و جشنواره‌ای  آن را تعمیم داده و مخاطبان را عام‌تر کنیم تا به اینجا رسید.

نویسنده نمایش راه خونه فرشته‌ها اضافه کرد: در این زمینه این نمایشنامه سال 95 در بوشهر اجرا شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

ناجی با اشاره به اینکه این نمایش گروه سنی کودک تا بزرگسال را شامل می‌شود، تصریح کرد: این نمایش ؛ نگاه فراملی و عرفانی به مساله ایثار دارد که از یک رنج و دعای کودک به عرفان و رهایی می‌رسد.

وی به بازخوردهای زیادی این نمایش اشاره کرد و افزود: این نمایش کودکان و حتی بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دارد یکی از کودک غصه‌دار شد و حتی کودکی گریه می‌کرد ولی نظر ما این است همه کودکان برداشت‌های تقریبا یکسانی داشتند به این دلیل که پیام به خوبی نمایش داده شده است.

نویسنده نمایش راه خونه فرشته‌ها با اعلام اینکه مهم‌ترین رسانه برای کودکان تئاتر است، اظهار کرد: در تئاتر نباید شاهد امر و نهی‌ها و پیام مستقیم متعصبانه باشیم بلکه اساس تئاتر برپایه متن و نگرش نویسنده و دریافت خوب کارگردان از آن متن است.

نمایش عروسکی راه خونه فرشته از 17 تا 30 آذر در سینما کانون  اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان استان مازندران جرا  شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =