کد خبر: 284509
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
بازدید 1205
برگزیدگان سیزدهمین جشنواره سرودخوانی کانون تهران معرفی شدند

سیزدهمین جشنواره سرودخوانی اعضای مراکز کانون استان تهران، پس از رقابت ۲۱ گروه سرود طی دو روز، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این جشنواره در دور سیزدهم شاهد حضور ۲۱ گروه سرود از ۲۰ مرکز فرهنگی هنری کانون بود که طی دو روز در نیمه آذرماه ۱۳۹۷ باهم رقابت کردند.

بنا بر این گزارش، «آرش لطفی، سجاد تنها و آساره شکارچی» هیئت‌داوران این دور از ‌جشنوارۀ استانی، از میان ۲۱ گروه سرود، سه گروه را به ‌عنوان برگزیده و یک گروه را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخشی از بیانیه هیئت‌داوران آمده:

سیزدهمین جشنواره سرودخوانی با خواست یزدان و مهر خوانی‌ها و مهر نواری‌های کودکان و نوجوانان مراکز کانون استان تهران و همت و تلاش مربیان و کارشناسان و مسئولان به پایان رسید. امید به اینکه هر سال پر ساز و سرودتر در این جشنواره کنار یکدیگر آییم.        

با توجه به اینکه رده سنی اعضای شرکت‌کننده بسیار متفاوت است، سنجیدن با معیاری یکسان برای تمام گروه‌ها به دور از عدالت خواهد بود.

با توجه به این امر، داوران در ارزیابی آثار این دوره، توجه زیادی به رده سنی گروه‌های شرکت‌کننده و نسبت آن با اجرایشان داشتند. با راهنمایی‌های کارشناس سرود، در سال‌های گذشته و اهمیت استفاده از ساز زنده و سازهای کوبه‌ای که از دورریختنی ها ساخته‌شده‌اند و همچنین خلاقیت‌های حرکتی و صحنه‌آرایی در اجرا گروه‌ها توانسته بودند از این امکانات بهره ببرند و امتیاز بیشتری را نصیب خود کنند.

درنهایت با در نظر داشتن این موارد، گزینه‌هایی که در لیست ارزیابی داوری که در این جشنواره برای اولین بار قبل از اجرا در اختیار گروه قرارگرفته بود، اجرای گروه‌ها سنجیده و نتایج به شرح زیر اعلام می‌گردد.

گروه‌های برگزیده:

  1. گروه سرود مرکز شماره ۲۰
  2. گروه سرود مرکز شماره ۱۵
  3. گروه سرود مرکز شماره ۴۳

گروه شایسته تقدیر

- گروه سرود مرکز شماره ۲۷

گفتنی است آیین اختتامیه و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره روز ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ با حضور گروه‌های برگزیده در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =